فتح خرمشهر؛ فتح خون/

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه: مردم کرمانشاه در علمیات مرصاد برگ زرینی به افتخارات خود افزودند

سردار «خوشبخت» گفت: مردم استان کرمانشاه در این علمیات برگ زرین دیگری به افتخارات خود برای نظام جمهوری اسلامی رقم زدند.
کد خبر: ۵۸۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ - 17May 2023

مردم کرمانشاه در علمیات مرصاد برگ زرین دیگری به افتخارات خود رقم زدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه که با محوریت برگزاری برنامه‌های سالگرد آزادسازی خرمشهر با حضور «محمدطیب صحرایی» استاندار در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هزار و ۲۰۰ شهید عملیات مرصاد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در راستای نصب تمثال تمام شهدای این عملیات در مرکز فرهنگی تا روز ملی کرمانشاه؛ سالروز عملیات غرور افرین مرصاد ( چهارم و پنجم مرداد) به این اداره کل کمک کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه گفت: صدها شهید رزمنده و مردمی در عملیات مرصاد و موقعیت جغرافیای آن، دروازه مراسم باشکوه اربعین و کاروان های راهیان نور در این مکان بوده و  خواستار کمک های اعتبار - عمرانی دستگاه های اجرایی برای توسعه ظرفیت و گنجایش یادمان مرصاد شد.

سردار خوشبخت همچنین با اشاره به آسیب بلایای طبیعی مانند زلزله به ساختمان یادمان مرصاد درخواست کرد و افزود: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه به مرمت و بازسازی ابنیه ساختمانی این یادمان به بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کمک کنند.

وی با اشاره به نزدیکی به سالروز آزادسازی خرمشهر از دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه خواست به برنامه های گرامی داشت این روز برای انتقال ارزش های آن به نسل جوانان و نوجوان اهتمام بیشتری به خرج دهند به طوری که فضای این روز بزرگ و تاریخی برای آحاد مردم ملموس باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه سخنانش افزود: منافقین پس از کشتار انفرادی و جمعی بسیاری از مردم؛ پس از آتش بس با عراق دچار تحلیل اشتباه و نادرست از اوضاع سیاسی و نظامی ایران شدند و با پشتیبانی صدام ملعون در قالب عملیات فروغ جاویدان به کشورمان حمله کردند که با شکست در عملیات مرصاد تمام کشتی رویاهای آنها به گل نشست.

سردار خوشبخت عملیات مرصاد را آخرین عملیات هشت سال دفاع مقدس و پایان تلخ منافقین عنوان کرد و افزود: مردم استان کرمانشاه در این علمیات برگ زرین دیگری به افتخارات خود برای نظام جمهوری اسلامی رقم زدند.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به موقعیت یادمان شهدای عملیات مرصاد در مراسم اربعین و کاروان راهیان نور منطقه غرب کشور، گفت: این یادمان برای توسعه صحن، تعمیر و بازسازی ابنیه ساختمانی نیاز به توجه و حمایت ویژه دیگر دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار