فرمانده مرزبانی فراجا:

امنیت پایداری در مرزهای کشور وجود دارد

سردار «گودرزی» گفت: امروز امنیت پایداری در مرزهای کشورمان وجود دارد و در مرزهای غربی کشور با عراق در راستای هماهنگی هایی که امروز از طریق دیپلماسی با مرزبانی کشور عراق در ابعاد مختلف داریم از امنیت کامل برخوردارند.
کد خبر: ۵۸۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ - 17May 2023

امنیت پایداری در مرزهای کشور وجود داردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ پاسدار«احمد علی گودرزی» فرمانده مرزبانی فراجا امروز در بازدید از مرز خسروی شهرستان قصرشیرین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز امنیت پایداری در مرزهای کشورمان وجود دارد و در مرزهای غربی کشور با عراق در راستای هماهنگی هایی که امروز از طریق دیپلماسی با مرزبانی کشور عراق در ابعاد مختلف داریم از امنیت کامل برخوردارند.

سردار گودرزی اضافه کرد: در راستای هرچه بهتر و باشکوه برگزار شدن کنگره عظیم اربعین امام حسین (ع) که در تابستان امسال برگزار می شود، زیرساخت هایی نیاز است تا زائران اباعبدالله الحسین (ع) به راحتی در داخل کشور خودمان و کشور عراق رفت و آمد داشته باشند و در این کنگره عظیم شرکت کنند و توفیق الهی برای خود می دانیم این هماهنگی را از هم اکنون با عراق انجام می دهیم.

خسروی از مرزهای فعال است

وی ادامه داد: این هماهنگی ها را از هم اکنون با عراق انجام می دهیم و در این سفر بازدید از زیرساخت‌های منطقه عمومی خسروی انجام گرفت که خسروی از مرزهای فعال است که هم اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر ایرانی و عراقی از این مرز برای عزیمت به عتبات عالیات و برعکس مراجعه می کنند.

سردار گودرزی افزود: خسروی یک مرز منظم و با امنیت کامل است که مرزبانان غیور کشورمان برای خود توفیق می‌دانند که از زائران استقبال کنند و این هماهنگی لازم را به فضل الهی با مرزبانی کشور عراق داشته باشند که امروز در اوج هماهنگی با مرزبانی عراق هستیم.

فرمانده مرزبانی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز توفیق حاصل شد تا در کنار دانشجویان عزیز دوره دکترا و کارشناسی ارشد دافوس انتظامی و مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی به مدت سه روز انتقال تجربیات دوران دفاع مقدس، به عنوان دوران پر فراز و فرودی که در این مناطق اتفاق افتاد، انجام شود.

او ادامه داد: منطقه عمومی قصرشیرین از مناطقی بود که بعد از گذشت یکی، ۲ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور عراق به صورت روزانه تجاوزات مرزی به پاسگاه ها و مقرهای مرزی را انجام داد که با پایمردی و دلاورمردی تک تک رزمندگان ما که آن روزها ایستادند و تعدادی در این راه به شهادت رسیدند و تعدادی از رزمندگان نیز به اسارت نیروهای بعثی در آمدند اما یک قدم عقب نشینی نکردند.

سردار گودرزی افزود: حوادث و اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس در منطقه عمومی قصرشیرین در عملیات‌های مرصاد، عملیات موفق بازی دراز و عملیات های محدودی که در سال های اول جنگ و بعد از عملیات بیت المقدس صورت گرفت، رزمندگان پرتوان جمهوری اسلامی، ارتش بعث عراق را به مناطق مرزی خود و حتی در داخل خاک عراق عقب‌نشینی دادند که این انتقال تجربیات برای دانشجویان در مدت سه روز انجام شد.

وی ادامه داد: از این طریق افزایش توان و دانش عملیاتی ما را برای فرماندهان آینده انتظامی کشور ترسیم می کنیم و آن ها را با روحیه ایثار، فداکاری و شهادت طلبی وصف ناپذیر رزمندگان دوران دفاع مقدس برای دانشجویان مرزبانی نظام جمهوری اسلامی که ادامه دهنده راه رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، آشنا می سازیم.

فرمانده مرزبانی کشور اضافه کرد: امروز روحیه فداکاری و ایثار نیروهای مرزبانی کشورمان را در دفاع از تمامیت ارضی و مرزهای کشورمان به وضوح می‌بینید، عزیزان دانشجو را در پاسگاه های مرزی، در یگان های تکاوری، یگانهای رزمی مرزبانی به وظایف مرزبانان که حدود و ثغور مرزها را حفظ می کنند و سینه سپر کرد ه اند، آشنا می کنیم.

وی گفت: مرزبانان چشمان بیدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و امروز امنیت مرزی پایداری در مرزهای کشورمان وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار