نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

حوزه‌های علمیه خواهران میدان‌دار جهاد تبیین باشند

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران میدان‌دار جهاد تبیین و تربیت نیرو باشند.
کد خبر: ۵۸۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ - 15May 2023
حوزه های علمیه خواهران میدان دار جهاد تبیین و تربیت نیرو باشندبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» امروز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی اظهار داشت: فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی اولویت مهم حوزه‌های علمیه است و حوزه‌های علمیه خواهران باید میدان دار جهاد تبیین باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: استان مرکزی در طول تاریخ جایگاه مهم و ویژه ای در حوزه علمیه دارد و امروز باید این جایگاه حفظ و تقویت شود و این نیازمند برنامه ریزی و حمایت همه جانبه است.
 
وی با اشاره به اینکه ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) فرصتی مناسب برای بهره گیری از دانشگاه بزرگ این امام بزرگوار است، گفت: همه در قبال مکتب امام جعفر صادق (ع) مسئول هستیم و بار سنگینی به روی دوش ما گذاشته شده که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
امام جمعه اراک افزود: شاگرد دانشگاه امام جعفر صادق (ع) بودن باید مظهر بندگی خدا در همه ابعاد و عرصه‌ها بود و در این مکتب بودن نیازمند فعال عمل کردن و هوشمندانه رفتار کردن است.
 
وی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ تشیع به خصوص در طول تاریخ معاصر، همواره سدی در برابر جریان‌های فکری ضد دینی و انقلابی قرار داشته‌اند و برکات زیادی را شاهد هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: حوزه علمیه کانون گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه و مبدا ترویج فرهنگ‌های ارزشی و کانون انسان سازی و هدایت معنوی جامعه است و امروز حوزه‌های علمیه باید گام‌های بلندی در راستای تربیت نیرو بردارند.
 
وی تاکید کرد: دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافات، فراهم آوردن زمینه برای اجرای احکام احیای مسجد به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگ ساز جامعه و در نهایت ترویج اخلاق حسنه در جامعه از مهمترین وظایف حوزه‌های علمیه است که باید مورد توجه طلاب و مسئولین حوزه‌ها باشد.
 
امام جمعه اراک با بیان اینکه گسترش مراکز پژوهشی و اهتمام به فعالیت‌های تحقیقی در حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید در برابر القای شبهات دشمنان فعالانه و هوشمندانه عمل کرد.
 
وی تاکید کرد: کارآمدی دین اسلام در همه ابعاد توسط حوزه‌های علمیه تبیین شود و حوزه‌های علمیه هوشیاری و آمادگی خود را در برابر همه موضوعات روز صد درصدی کنند.
 
دری نجف آبادی اضافه کرد: توجه به اقدامات تبیینی، تبلیغی عمق دار و تشریحی در برابر حجم عظیم شبهات و تخریب‌های دشمنان مورد توجه باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار