تجدید عهد و پیمان یک‌هزار و ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های افسری آجا با شهدای هویزه

یک هزار و ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، شهید ستاری، امام خمینی (ره)، فارابی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) امروز از یادمان شهدای هویزه دیدن و با شهدای این منطقه تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۵۸۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ - 08May 2023

تجدید عهد و پیمان یک‌هزار و ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های افسری آجا با شهدای هویزهبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، یک هزار و ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، شهید ستاری، امام خمینی (ره)، فارابی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) امروز از یادمان شهدای هویزه دیدن و با شهدای این منطقه تجدید میثاق کردند.

این دانشجویان ضمن حضور در یادمان شهدای هویزه، به مدت ۲ روز در کلاس های آموزشی شرکت کردند.

در روز نخست این بازدید که در قالب بیست و سومین دوره آموزش میدانی دانشگاه‌های افسری ارتش توسط هیات معارف جنگ سپهبد شهید «صیاد شیرازی» صورت می گیرد، ۸۰۰ نفر از این دانشجویان در جوار شهدای هویزه حضور یافتند و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس به تشریح عملیات نصر (حماسه آزادسازی هویزه) و مجاهدت و فداکاری رزمندگان اسلام به ویژه شهید علم الهدی و یارانش پرداختند.

امیر سرتیپ «اسدالله حیدری»، معاون هماهنگ کننده هیات معارف جنگ سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی»، امیر سرتیپ «حمزه بیدادی»، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور، امیر سرتیپ دوم «علیرضا امجدیان»، فرمانده لشکر ۹۲ زرهی خوزستان به همراه دیگر اساتید و فرماندهان، گروه اول از این دانشجویان را همراهی می‌کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های افسری پس از شرکت در کلاس آموزشی با حضور بر مزار شهدای مظلوم هویزه به مقام شامخ آن به حق پیوستگان ادای احترام کردند و با برپایی مراسم مرثیه سرایی، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.

۱۸ اردیبهشت‌ سال ۱۳۶۱ یکی از روزهای موفق عملیات «الی‌بیت‌المقدس» است که شاهد آزادسازی منطقه هویزه هم بود. در نهمین روز از آغاز عملیات بیت‌المقدس، شهر هویزه، پادگان حمید و بخش شمالی جاده اهواز به خرمشهر آزاد شد و شهر اهواز پس از حدود ۲۰ ماه، از تیررس توپخانه دشمن خارج شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار