جانشین فرمانده کل انتظامی کشور:

پلیس تکیه‌گاه مردم است/ کسی که سلاح غیرمجاز دارد باید احساس ناامنی کند

سردار رضایی با تاکید بر اینکه پلیس تکیه گاه مردم است، گفت: ما به عنوان مجری قانون، تیراندازی غیرمجاز را نمی‌پذیریم.
کد خبر: ۵۸۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ - 02May 2023

پلیس تکیه‌گاه مردم است/ کسی که سلاح غیرمجاز دارد باید احساس ناامنی کندبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی کشور امروز در دیدار با اعضای شورای تأمین و سران قبایل، عشایر، معتمدان و متنفذان شهرستان شادگان اظهار داشت: استان خوزستان با ۲۳ هزار شهید و شهرستان شادگان که در زمان جنگ کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داشته بیش از ۲۴۶ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند.

وی وضعیت جرایم خشن و عملکرد انتظامی شهرستان شادگان را تشریح کرد و افزود: آنچه که آرامش مردم را برهم بزند و احساس امنیت را به چالش بکشاند باید با اقدامات فرهنگی و سلبی و با جدیت تمام دنبال کرد.

سردار رضایی بیان کرد: پلیس تکیه‌گاه مردم است و در مقابل هرکسی که بخواهد امنیت مردم را برهم بزند می‌ایستد و این وظیفه انقلابی و قانونی اوست.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: خرید، فروش، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز جرم است و بدتر از این کسانی که با تیراندازی در مراسم عروسی، عزا و شادی، احساس ناامنی و رعب و وحشت ایجاد می‌کنند، این موضوع فرهنگ، آداب و رسوم نیست بلکه یک بدعت غیرقانونی و خط قرمز پلیس است.

وی با تاکید بر اینکه کسی که سلاح غیرمجاز دارد باید احساس ناامنی کند و کسی که سلاح مجاز دارد حق استفاده غیر مجاز از آن را ندارد، متذکر شد: ما به عنوان مجری قانون، تیراندازی غیرمجاز را نمی‌پذیریم و هر کس بخواهد عرض اندام و رعب و وحشت برای مردم ایجاد کند، پلیس قاطعانه برخورد می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی کشور ادامه داد: بزرگان ضمن انجام اقدامات فرهنگی، نشست‌هایی با اعضای عشایر خود برگزار کنند و در صورت نیاز همکاران انتظامی و قضائی ما نیز حضور خواهند داشت و قوانین را برای آن‌ها تشریح خواهند کرد.

سردار رضایی با بیان اینکه کسی که سلاح غیرمجاز دارد و یا با سلاح عرض اندام می‌کند باید احساس ناامنی کند و مورد رصد و تعقیب پلیس قرار گیرد، عنوان کرد: اگر سلاح‌های غیرمجاز جمع آوری شوند خیلی جرایم از قبیل سرقت‌های مسلحانه، قتل و زورگیری اتفاق نمی‌افتد.

جانشین فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های جدی دیگر فراجا در این استان، دستگیری مجرمان و محکومان فراری است و این موضوع به صورت علمی و عملی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار