دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

وداع مردم با شهید آشوری دفاع مقدس+ عکس و فیلم

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید آشوری «جانی بت اوشانا» با حضور اقوام و هم‌کیشان شهید و جمعی از مردم پایتخت در معراج‌الشهدای تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ - 26April 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم وداع با پیکر شهید مسیحی «جانی بت اوشانا» با حضور جمع کثیری از مردم، خانواده شهدا و ایثارگران، مسوولان در معراج شهدای تهران برگزار شد.

این مراسم امروز (چهارشنبه) با وداع خصوصی جمعی از بستگان شهید آغاز و با انتقال به حسینیه معراج شهدا ادامه یافت.

وداع صدها نفره مردم با شهید آشوری+ فیلم

«شارلی انویه تکیه» نماینده آشوریان در مجلس در بیاناتی با افتخار از شهدای وطن یاد و از مردم بابت حضور در این مراسم تشکر کرد و گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم که جان خود را فدا کردند و نیز مدیون اشک مادرانی که چشم انتظار فرزندان خود بودند که به جنگ رفتند و برنگشتند.

سپس پیکر شهید بر دوش سربازان وطن به حیاط معراج منتقل شد و در ادامه اسقف اعظم شورای خلیفه گری آشوریان به سخنرانی پرداخت و شهدا را مظهر افتخار و دوستی دانست.

وداع صدها نفره مردم با شهید آشوری+ فیلم

کشیش وانیا با اشاره به حضور جمعیت کثیری از مردم در این مراسم گفت: امروز به جای چهار نفر از اعضای خانواده این شهید صدها نفر جمع شدند تا یادآوری کنند همه ما ایرانی، هم وطن و از یک خون هستیم و برای کشور عزیزمان جان خواهیم داد.

وی همچنین به خواندن دعای مخصوص آشوری‌ها پرداخت و اقوام و مسیحی‌های حاضر در مراسم با او همراهی کردند.

امیر فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش از دیگر مهمانان این مراسم بود که در سخنانی امنیت کشور را نتیجه همراهی همه مردم ایران برای دفاع از خاک وطن دانست و گفت: شهدا برای ما فرقی ندارند. این سربازان مفتخرند که همیشه برای اعتلای دین و امنیت در مقابل دشمنان جنگیدند. شهدا مایه عزت و امنیت ما هستند.

وداع صدها نفره مردم با شهید آشوری+ فیلم

در ادامه مراسم امیرعباسی مداح اهل بیت (ع) به روضه خوانی پرداخت و گفت ما هم می‌خواهیم به سبک خودمان برای جانی عزیز عزاداری کنیم که در آن میان جمعی از خادمین حضرت معصومه (س) نیز  پرچم گنبد حرم مطهر دختر موسی کاظم (ع) را در بین حاضران گرداندند.

مادر شهید مدافع حرم مجید قربان‌خوانی نیز با در آغوش گرفتن پیکر شهید برایش لالایی خواند و گفت: من امروز جای مادر او هستم، روزی که مصادف است با آوردن پیکر پسرم از سوریه. فقط یک مادر می‌فهمد بغل کردن استخوان‌های فرزند چقدر سخت است.

وداع صدها نفره مردم با شهید آشوری+ فیلم

گفتنی است شهید «جانی بت اوشانا» متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۳ و از شهدای آشوری سرزمین ایران اسلامی است. او که به عنوان سرباز تیپ ۵۵ هوابرد به جبهه‌های دفاع مقدس رهسپار شد و سال ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی بدر در شرق دجله بدر به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار