دبیر چهاردهمین دوره جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی خبر داد؛

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر کودک و نوجوانان رضوی در همدان

«محقق» گفت: اختتامیه جشنواره ملی شعر کودک و نوجوانان رضوی، ۲۴ اردیبهشت در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ - 25April 2023

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر کودک و نوجوانان رضوی در همدانبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «جواد محقق» دبیر چهاردهمین دوره جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر کودک و نوجوانان رضوی، اظهار داشت: اختتامیه این جشنواره ۲۴ اردیبهشت ماه در همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به همت بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا (ع) و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در دو بخش شعر «کودک» و شعر «نوجوان» با موضوع احادیث رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا (ع) مناقب، صفات و فضایل آن حضرت، کرامات ایشان و جلوه‌های فرهنگ رضوی همچون علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۵ اثر از شاعران استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: ارزیابی اشعار بلافاصله پس از اتمام مهلت ارسال آثار آغاز شده و در هر بخش (کودک و نوجوان) سه نفر به عنوان برگزیده و سه نفر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

وی از برنامه ریزی برای اجرای بخش‌های جنبی جشنواره هم خبر داد و تصریح کرد: در حاشیه مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی با حضور اساتید شعر کودک و نوجوان و فعالان این حوزه برگزار خواهد شد.  

محقق برگزاری نمایشگاه هنری، اجرای نمایش و نقالی، رونمایی از کتاب و... را از دیگر برنامه‌های بخش جنبی چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی همدان برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها