برگزاری دومین سالگرد سردار شهید «حجازی» در ایرانشهر

یادواره دومین سالگرد سردار شهید حجازی در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ - 20April 2023

برگزاری یادواره دومین سالگرد سردار شهید «حجازی» در شهرستان ایرانشهربه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، دومین سالگرد شهادت سردار سید «محمد حجازی» با حضور علما، مدیران ادارات، اعضاء شورای تامین، فرماندهان نظامی و انتظامی، ریش سفیدان، سران طوایف و آحاد مردم در مسجد الغدیر شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

حجت الاسلام «جواد قنبری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ایرانشهر با اشاره به برگزاری مراسم دومین سالگرد شهید حجازی اظهار داشت: سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید؛ وی بیش از ۴۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.

حجت الاسلام قنبری افزود: این سردار سربلند به مدت ۱۰ سال فرمانده و سکاندار سازمان بسیج بود و گردان‌های بسیاری را ساماندهی کرد و پایگاه محوری را اساس کار قرار داد.

وی ادامه داد: سردار شهید سپس به لبنان رفت و در کنار حزب الله لبنان اقدامات مؤثر و الهام بخشی داشت و در این مدت از دوستان صمیمی سید حسن نصرالله و از افراد مؤثر در تقویت حزب الله بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ایرانشهر گفت: تفکر بسیجی یکی از مشخصات بارز این شهید بزرگوار بود که در تمامی سال‌های خدمت و در مسئولیت‌های مختلف بویژه در جبهه مقاومت، آن را حفظ و اشاعه داد.

وی عنوان کرد: اگر ما بخواهیم امروز از شرق مدیترانه تا یمن و سوریه و سایر کشورهای عضو جبهه مقاومت اسلامی یک بسیجی به تمام معنا معرفی کنیم، باید از سردار حجازی نام ببریم.

قنبری افزود:‌ ایشان شخصیت چندوجهی داشت و در عین حالی که نظامی بود، اما به مسائل فرهنگی و اجتماعی نگاه ویژه‌ای داشت.

حجت الاسلام قنبری در خصوص ویژگی‌های شهید حجازی بیان داشت: مهم‌ترین ویژگی شهید حجازی، مظلومیت اوست؛ تلاش ایشان در دوره ده ساله خدمت در نیروی مقاومت بسیج عمق بخشی عمیقی را برای سازماندهی اعضای ارتش بیست میلونی بلکه ارتش ده ها میلیونی ایران و جهان اسلام به همراه داشت.

وی متذکر شد: این مرد سیاست مدار دقیقی که هم صادق و هم با وفا و ولایی و شاهد بود و این شهادت اش نیز اثربخش در انسجام داخلی و در جبهه مفاومت و هم انسجام بخش بین همه آحاد بسیجیان بوده و هست. امید است خدا ایشان را با سید الشهدا محشور سازد و راه او توسط آحاد بسیجیان و جبهه مقاومت ادامه یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها