حمایت از سوریه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه تونس در جریان دیدار با همتای سوری خود، بر حمایت کشورش از دمشق دربرابر تجاوزات رژیم‌صهیونیستی و بازپس‌گیری بلندی‌های اشغالی جولان، تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ - 19April 2023

از سوریه دربرابر تجاوزات اسرائیل حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- علی ترکمانی؛ «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در جریان سفر خود به تونس با «نبیل عمار» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و دو طرف بعد از این دیدار یک بیانیه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه بر ضرورت محافظت از حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور در کنار ثبات منطقه‌ای آن و تقویت تلاش‌های بین‌المللی برای تسریع روند حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه تاکید شده است.

در این بیانیه نوشته شده است: سفر المقداد به تونس در راستای تقویت روابط تاریخی میان دو کشور و در راستای منافع مشترک آن‌ها برای رویارویی با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گرفته است.

در جریان نشست وزرای خارجه تونس و سوریه، از بازگشت روابط میان دو کشور به مسیر طبیعی خود از طریق تعیین سفیر جدید تونس در سوریه و بازگشایی سفارت این کشور در تونس و تعیین سفیر، استقبال شد.

دو طرف بر ضرورت افزایش رایزنی میان مقامات دو کشور طی مرحله آتی برای هماهنگی برسر مسائل دوجانبه و ازسرگیری همکاری‌های اقتصادی میان آن‌ها توافق کردند.

وزرای خارجه تونس و سوریه بر ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های کنسولی و بشردوستانه و همچنین موضوعات امنیتی به‌ویژه مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

وزیر خارجه تونس در این دیدار بر موضع کشورش مبنی بر حمایت از بازگشت سوریه به میان کشور‌های عربی و اتحادیه عرب تاکید و عنوان کرد که امنیت و ثبات سوریه عامل امنیت و ثبات منطقه است.

وی از حمایت کشورش از سوریه دربرابر تجاوزات رژیم‌ صهیونیستی علیه خاک این کشور و حق طبیعی دمشق برای بازپس گیری بلندی‌های اشغالی جولان، خبر داد.

دو طرف همچنین بر حمایت از ملت فلسطین دربرابر جنایات رژیم‌صهیونیستی و تجاوزات این رژیم علیه مسجدالاقصی و قدس شریف تاکید کردند.

«قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس نیز روز سه‌شنبه از فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در کاخ قرطاج استقبال به عمل آورد.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار پیام تشکر بشار اسد، رئیس‌جمهوری کشورش را به دلیل کمک‌های ارائه شده از سوی تونس به سوریه در زمان وقوع زلزله منتقل کرد.

وی از رئیس‌جمهور تونس به دلیل حمایتش از سوریه در جنگ علیه تروریسم تشکر کرد. قیس سعید نیز سلام گرمی به بشار اسد رساند و نسبت به توسعه روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد.

او گفت، امیدوار است شاهد پیشرفت و شکوفایی بیشتر برای سوریه باشد و به دستاورد‌های این کشور در جنگ علیه تروریسم و پایداری‌اش در مقابل تمام توطئه‌ها و حفظ حاکمیتش اشاره کرد.

رئیس‌جمهور تونس تاکید کرد: دستاورد‌های سوریه و نیز دستاورد‌های ملت تونس علیه قدرت‌های ظالم و متخلف برای تحقق اهداف مشترک دو ملت برادر سوریه و تونس در حال تکمیل شدن است و ما از مواضع تاریخی و حمایت‌گرانه سوریه در قبال وحدت موضع و منافع عربی تشکر می‌کنیم.

وی همچنین توضیح داد: وحدت مواضع عربی در مقابله با تهدیدات مهم است و موضع تونس همواره دفاع از حاکمیت و استقلال کشور‌های عربی و بازگشت روابط عربی - عربی بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار