نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌ شرقی:

ارتش از کیان انقلاب اسلامی دفاع می‌کند

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه ارتش در نقاط مختلف کشور همراه نیروهای مردمی ایستاده و از کیان انقلاب دفاع می‌کند، گفت: ارتش در دوران دفاع مقدس هم به نقطه‌ای رسید که کلمه طیبه «ارتش اسلامی» زیبنده آن بود رهبر انقلاب اسلامی از آن به عنوان «ارتش حزب الله» یاد کردند.
کد خبر: ۵۸۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 18April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم رژه روز ارتش در تبریز، اظهار داشت: آخرین پیام امام (ره) پیش از ارتحالشان، پیام تاریخی ۲۹ فروردین و نامگذاری روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که تک تک نیروهای ارتش را مورد تفقد قرار دادند و این موضوع، نکته بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، زمزمه انحلال ارتش مطرح می‌شد که بیشتر از لانه‌های منافقان و کمونیست‌ها برمی‌خواست و برخی از فرزندان انقلاب را هم تحت تأثیر قرار داده بود و گروه حامیان ارتش و مخالفان ارتش در حال شکل‌گیری بود اما امام (ره) با بصیرت الهی همیشگی خود در آن هنگام، این توطئه را در نطفه خفه و ناکام گذاشتند و در پیامی در آن روزها، ارتش را ارتش اسلامی دانستند و ارتشیان را فرزندان انقلاب خوانده و مردم را برای استقبال از این ارتشی‌ها فراخواندند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: آنچه که امام (ره)، آن پیر اندیشه و سیاست، در تدابیر الهی خود می‌دید دیگران در آینه شفاف حوادث نمی‌دیدند.

آل‌هاشم عنوان کرد: در این راستا نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارائه گزارشات مناسب برای تصمیم‌سازی بسیار مؤثر بود. ایشان گزارش‌ها را خدمت رهبر کبیر انقلاب می‌دادند و نتیجه آن شد که امام ۲۹ فروردین ۵۸ را به عنوان روز ارتش نامیدند و به ارتش دستور دادند تا به خیابان‌ها بیایند و مردم از آن‌ها استقبال کنند.

امام جمعه تبریز افزود: امام(ره) کارکنان ارتشی را می‌دیدند که در ۱۹ بهمن‌ماه به مدرسه علوی رفتند و چهار روز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و زودتر از موعد اضمحلال رژیم پهلوی، ندای آزادی سر داده و پشتیبان مردم و انقلاب شدند.

وی با اشاره به دیدار تاریخی افسران ارتش با امام (ره)، تصریح کرد: ارتش در این دیدار با امام (ره) پیمان بست و امام راحل در آن دیدار با افسرانی آشنا شدند که اگرچه در ارتش گذشته رشد یافته بودند اما با تربیت محکم خانواده و ارتباط با مسجد و روحانیت، معماران ارتش نوین اسلامی شدند، مثل شهید سپهبد صیادشیرازی که شهید چمران، اقتدا به وی را در نماز برای خود افتخار می‌دانست یا مثل شهید شیرودی که امام راحل در سال ۵۹ او را مالک اشتر زمان معرفی کرد.

آل‌هاشم بیان داشت: امام راحل با این نگاه از مردم خواستند تا در ۲۹ بهمن‌ماه به استقبال از مردان الهی بروند که آن روز ارتشی‌ها شعار «ارتش فدای ملت» و مردم هم شعار «ملت فدای ارتش» سرمی‌دادند. در نهایت نیز اعتماد الهی امام(ره) جواب داد و ارتش پاسخ خوبی به اعتماد امام راحل و استقبال مردم داد. به طوری که از اولین شهیدان در روزهای نخست پیروزی انقلاب، ارتشی مبارز و آزاده سپهبد قرنی بود که در سوم اردیبهشت ۵۸ به شهادت رسید و ما ایستادگی وی را در مقابل ضدانقلاب، تجزیه طلب و ... دیدیم.

وی با بیان اینکه ارتش در نقاط مختلف کشور همراه نیروهای مردمی ایستاده و از کیان انقلاب دفاع می‌کند، افزود: ارتش در دوران دفاع مقدس هم به نقطه‌ای رسید که کلمه طیبه «ارتش اسلامی» زیبنده آن بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان «ارتش حزب الله» یاد کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی، با اشاره به رشادت‌های نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: ارتش به همراه سایر نیروهای مسلح و برادران فداکار سپاه، بسیج قهرمان، جهادیان آن روز و حتی نیروهایی از نیروی انتظامی آن روز که تحت ژاندارمری و کمیته فعالی بودند، مانند سد محکمی جلوی دشمن ایستادند و ارتش بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مظلومیت‌های نیروهای مسلح این است که مردم با فداکاری‌ها و تلاش آنها آشنا نیستند، افزود: کدام یک از ما می‌دانیم که شهید یوسف کلاهدوز از بنیانگذاران سپاه پاسداران و جانشین سپاه در آن مقطع زمانی یک افسر مومن ارتشی بود. کمتر کسی شاید بداند که سیدالاسرای دفاع مقدس، سرلشکر لشگری، چند روز قبل از آغاز جنگ زمانی که در منطقه گشت زنی می‌کرد به اسارت دشمن درآمد و ۱۸ سال در زندان‌های عراق حضور داشت که ۱۵ سال آن زندان انفرادی بود.

آل هاشم متذکر شد: لشکری روزی که به اسارت رفت دخترش چهار ماهه بود و وقتی با جانبازی ۷۰ درصد برگشت، دخترش سال اول دانشگاه بود. این شهید دفاع مقدس، آیت اول صبر و مقاومت بوده و به‌عنوان سید‌الاسرای ایران نامیده شد.

وی گفت: سرلشگر موسی نامجو امروز فیضیه ارتش را ساخت و ارتش را تبدیل به بوستان معطر نیروهای انقلابی کرد. نام بزرگان شهیدی مثل سرلشکر فلاحی، فکوری، منصور ستاری، اردستانی، بابایی، نوژه، منفرد، آبشناسان و صدها افسر گمنام دیگر بر تارک نیروی زمینی الهی می‌درخشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران، گفت: ایران در عرصه سیاست خارجی بارها پیام خود را با اقداماتش نشان داده و سایه جنگ‌های بی‌فایده و خانمان‌سوز را با رهبری و فرماندهی مقام از سر این کشور برداشته است. خروجی چنین راهبردی باعث شده تا به جای ایران، این دشمنان ایران باشند که متحمل هزینه‌های هنگف نظامی شده و خاطرات خفت باری مثل خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان را بر جای گذارد.

آل هاشم افزود: تقابل نظامی، آخرین راهبردی است که در مواجه با بحران‌های خارجی اتخاذ می‌شود و کشورهای خارجی معمولاً سعی می‌کنند تا با مذاکره و توافق، سطح تنش را کاهش و هزینه کمتری به خود متحمل سازند. این واقعیت به‌ویژه در فضای مذاکرات اخیر بین ایران و عربستان که بعد از هفت سال ادبیات تهدیدآمیز به توافقی بین دو کشور منتهی شد بیشتر قابل ذکر است.

وی بیان داشت: روشی که دولت‌های غربی در تقابل با هدف اصلی خود ایران انتخاب کرده بودند، درگیر کردن ایران به جنگ‌های منطقه‌ای بود. این سیاست در قبال ایران چندین بار به کار گرفته شد اما ایران طی این سال‌ها علی رغم این‌که از موضع انفعال برخورد نکرده، نسبت به امنیت خود حساسیت نشان داده و خود را درگیر جنگ‌های بی نتیجه نکرده و راهبرد منطقی ایران باعث شده تا به جای ایران، آمریکا و متحدانش باشند که در منطقه تحت فشار قرار گرفته و ناچار به عقب‌نشینی از راهبرد خود شده‌اند.

آل هاشم متذکر شد: امروز فرماندهان غیرتمند ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج قهرمان با امام خویش پیمان مجدد می‌بندند و می‌گویند که در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های والای امام راحل و اهداف مقدس آن فرمانده عظیم الشان نیروهای مسلح و رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون در راه حراست از میهن اسلامی از انقلاب و نظام حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار