فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا:

نیروهای مسلح با افتخار در مسیر شهدا حرکت می‌کنند

امیر سرتیپ «طاهری» گفت: گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه دادن راه شهدا را افتخار نیروهای مسلح بویژه ارتش است.
کد خبر: ۵۸۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ - 18April 2023

راه شهدا، افتخار نیروهای مسلح بویژه ارتش استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، امیر سرتیپ دوم ستاد «سلیمان طاهری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا امروز در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح روز ارتش، با اشاره به انواع دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان پس از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب تا امروز در مقابل همه دسیسه‌های دشمنان ایستاده‌اند و نقش بسیار مهم و حیاتی در تامین امنیت کشور ایفا کرده‌اند تا جایی که حضرت امام (ره) ارتش را امید ملت نامیدند و این روز ۲۹ فروردین را به خاطر فداکاری آنها بنام ارتش نام گذاری کردند.

امیر طاهری عنوان کرد: ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نیز با زمین گذاشتن سلاح نقش پر رنگی داشت و پس از آن نیز که کشور درگیر انواع تحریم ها، توطئه ها، ترورها و انزوای سیاسی شد، برای حفظ امنیت آن نقش بسزایی ایفا کرد.

وی به فداکاری ها، ایثار و از خودگذشتگی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس ما فقط با عراق نمی جنگیدیم بلکه با ائتلافی از کشورهای جهان از شوروی گرفته تا آمریکا می جنگیدیم و با تقدیم هزاران شهید و ایثارگر یک وجب از خاک عزیز کشورمان را به دشمن ندادیم.

امیر طاهری همچنین به خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم ایران در بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و شیوع ویروس کرونا طول این ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی همواره از بطن مردم، برای مردم و در کنار مردم است و این را همواره نشان داده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فداکاری، شجاعت و شهادت و ایثار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛ عزت، استقلال و آزادگی کشور را مرهون فداکاری، رشادت و شهادت جوانان این مرز و بوم دانست.

امیر طاهری در ادامه دکترین و استراتژیک نظامی ایران را دفاعی اعلام کرد و گفت: اگر دشمنانی که به کشور عزیز ما ایران چشم طمع داشته باشند و دست از پا خطا کنند؛ چشم و دست آنها را با اقتدار کور و قطع خواهیم کرد.

وی به اقتدار جایگاه نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: امروز ایران اسلامی آنچنان مقتدر است که بر معادلات نظامی و سیاسی جهان تاثیر گذار است و همه این ها برکت خون شهدا است.

امیر طاهری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه دادن راه شهدا را افتخار نیروهای مسلح بویژه ارتش نیروی زمینی دانست.

امسال نیز مانند سال گذشته رژه نیروهای مسلح به صورت خودرویی برگزار شد، یگان هایی از ارتش، سپاه، فراجا، واکنش سریع نیروی زمینی، واکنش سریع فراجا، یگان ویژه تجهیزات خودرویی مانند جنگ الکترونیک، تانک ها، نفربرها و تجهیزات توپخانه ای، نفری خود را در این مراسم به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار