قاضی زاده هاشمی در جمع ۲۶۰ دانش آموز و خانواده شهید:

مهمان مامان تلاشی برای آشنایی نوجوانان با خانواده شهدا بود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برنامه مهمان مامان که در آن جمعی از دانش آموزان به دیدار خانواده شهدا می‌رفتند تلاشی بود برای آشنایی نوجوانان با خانواده شهدا و معرفی زندگی شهدا به نسل جدید، تا به نوجوانان گفته شود جوانان دهه شصت با چه هدفی زندگی کردند.
کد خبر: ۵۸۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ - 17April 2023

مهمان مامان تلاشی برای آشنایی نوجوانان با خانواده شهدا بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جشن اختتامیه برنامه تلویزیونی مهمان مامان با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۳۰ خانواده شهید و ۲۶۰ دانش آموز روزه اولی امروز دوشنبه ۲۸ فروردین برگزار شد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به جایگاه شهدا و خانواده آنان اظهار داشت: هر کشوری افرادی را به عنوان قهرمانان خودش معرفی می‌کند که برخی کشور‌ها در تاریخ دور خود براساس افسانه‌ها قهرمانانی ساختند و با تهیه فیلم و سریال و انیمیشن آن را به جامعه جهانی عرضه کردند.

وی افزود: دنیای امروز غرب برای اینکه دچار بحران اسطوره شده مجبور به ساخت چهره‌های دروغین است تا بتوانند نسل‌های بشر را به سمت خود جذب کنند. جامعه نیازمند الگوی عملی است و بهترین‌الگوی عملی در کشور ما شهدا هستند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به ویژگی‌های شهدا تصریح کرد: همانطور که شما دانش آموزان به دیدار خانواده شهدا در منزلشان رفتید متوجه شدید که این عزیزان جوانان و نوجوانانی بودند که مثل ما زندگی کردند، در یک بستر رشد به کمال و بصیرت رسیدند و راهی را انتخاب کردند که حضور در این راه را مادران و پدرانشان فراهم کردند.

وی به برخی وقایع تاریخی ایران اشاره کرد و بیان داشت: دشمن روزی بخشی از سرزمین ما را اشغال کرد، در اقصی نقاط همین تهران زن و مرد ما در شهر ترور می‌شدند و بسیاری از فرزندان ما به شهادت رسیدند، شما جوانان این وقایع را ندیدید و شاید نتوانید درک کنید چرا شهدا حاضر شدند از خودشان بگذرند. برنامه مهمان مامان که در آن جمعی از دانش آموزان به دیدار خانواده شهدا می‌رفتند تلاشی بود برای آشنایی نوجوانان با خانواده شهدا و معرفی زندگی شهدا به نسل جدید، تا به نوجوانان گفته شود جوانان دهه شصت با چه هدفی زندگی کردند.

رئیس بنیاد شهید در پایان گفت: شهدا از جنس افراد عادی بودند و راه سترگ را انتخاب کردند. تلاش کردیم مسیری که در آن به این تکامل رسیدند در قالبی شاد به نسل حاضر معرفی کنیم تا از تبعیت الگو‌های بدلی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار