مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

هنری ارزش دارد که باعث رشد ارزش‌های انسانی شود

سرهنگ رشیدی گفت: هنری ارزش دارد که در اختیار بشریت باشد و باعث رشد ارزش‌های انسانی شود.
کد خبر: ۵۸۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ - 16April 2023

هنری ارزش دارد که باعث رشد ارزش‌های انسانی شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در آیین تجلیل از هنرمندان انقلابی که امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برگزار شد، اظهار داشت: از مهمترین ویژگی‌های هنر این است که ایستایی ندارد و دائما در حال رشد  است.

سرهنگ رشیدی افزود: هنرمند واقعی کسی است که بتواند با هنر خود گامی موثر در راه اعتلای انقلاب اسلامی و برجسته سازی دستاوردهای انقلاب اسلامی بر دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه هنری ارزش دارد که در اختیار بشریت باشد و باعث رشد ارزشهای انسانی شود، گفت: در هر جامعه ای هنر مندان نقش موثری در هویت سازی دارند و بهترین هنرمندان کسانی هستند که با خلق تولیدات ناب هنری  نقش موثری در ترویج هویت ملی و مذهبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: با بررسی آثار هنری به جای مانده از گذشتگان است که پی به  فرهنگ و نوع زندگی ها در اعصار و قرون گذشته می بریم.

این مقام مسئول با آثار فرهنگی و هنری استان لرستان گریزی زد و تصریح کرد: قلعه فلک افلاک در خرم آباد از بهترین آثاری است که با توجه به معماری آن می توان به خیلی از مسائل گذشته این استان پی برد.

رشیدی به تفاوت‌های هنر امروز با هنر گذشته اشاره کرد و گفت: هنر در گذشته بیشتر به صورت سخت افزاری و فیزیکی بوده است اما امروز فضای مجازی ظرفیتی وسیع برای تولید آثار هنری دیجیتال فراهم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها