مخالفت مجلس با فوریت بررسی لایحه ایجاد سازمان بازرگانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی فوریتی لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار مخالفت کردند.
کد خبر: ۵۸۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ - 16April 2023

مخالفت مجلس با فوریت بررسی لایحه ایجاد سازمان بازرگانیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس تقاضای دولت برای بررسی لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به صورت دو فوریتی بررسی شد که نمایندگان با این تقاضا مخالفت کردند.

در ادامه، نمایندگان با تقاضای دولت مبنی بر بررسی این لایحه به صورت یک فوریتی هم مخالفت کردند و بنابراین این لایحه به صورت عادی در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ایجاد سازمان بازرگانی دردی از مردم دوا نمی‌کند

جلال رشیدی کوچی در مخالفت با این درخواست دولت، گفت: ما در این حوزه قانون کم نداریم بلکه مشکل اساسی ما در حوزه نظارت و اجرا است. در حوزه سیاست‌گذاری و ساختار قانونی هیچ مشکلی وجود ندارد و ایجاد سازمان بازرگانی دردی از مردم دوا نمی‌کند. از سوی دیگر زمانی که یک سازمان تشکیل می‌شود، عملاً نظارت مجلس شورای اسلامی را از بین می‌برد و این نگران کننده است.

وی ادامه داد: اکنون این سوال مطرح است که چرا دولت علی‌رغم اینکه مجلس شورای اسلامی تعامل حداکثری را با آن داشته، در تلاش است تا این نظارت حداقلی باقی مانده را نیز از مجلس بگیرد. انتظار می‌رود نمایندگان به این نکته کلیدی توجه کنند که زمانی که سازمان بازرگانی تشکیل شود، نظارت مجلس شورای اسلامی کنار می‌رود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت می‌توانست لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را ارائه کند. از سوی دیگر مشکل ما اکنون مدیرانی است که نمی‌توانند تصمیمات شجاعانه گرفته و جلوی مافیا بایستند. افزایش افسارگسیخته خودرو به مدیرانی در این حوزه با می‌گردد که نمی‌توانند شجاعانه ایستاده و با مافیا برخورد کنند.

تشکیل سازمان بازرگانی منجر به تضعیف مجلس می‌شود

همچنین محمدرضا صباغیان در مخالفت با تقاضای بررسی دو فوریتی لایحه تشکیل سازمان بازرگانی، تصریح کرد: نمی‌دانم چه هدفی وجود دارد تا مجلس شورای اسلامی تضعیف شود؟ اکنون اینگونه احساس می‌شود که دولت و همه دستگاه‌ها دست به دست هم دادند تا مجلس از رأس امور کنار برود.

وی بیان کرد: زمانی که سازمانی تشکیل می‌شود، عملاً نظارت مجلس شورای اسلامی کنار می‌رود. اکنون هیچ پاسخگویی وجود ندارد چه زمانی که برسد یک سازمان تشکیل شود. مشکل گرانی با این جابه‌جایی‌ها حل نمی‌شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار