فرسایش قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشت: قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر دشمنان دچار فرسایش و وضعیت راهبردی‌اش بدتر از قبل شده است و با توجه به شرایط و تحولات تند داخلی و خارجی، بیم افول بیشتر آن نیز وجود دارد.
کد خبر: ۵۸۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ - 04April 2023

فرسایش قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر دشمنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه المیادین امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تیپ تحقیقاتی بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل موسوم به «امان» در هشداری بی سابقه به سران سیاسی و مقامات امنیتی این کشور از فرسایش توان راهبردی این رژیم و قدرت مقابله و پاسخگویی آن به حملات نظامی دشمنان پرده برداشت.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشت که قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر دشمنان دچار فرسایش شده و وضعیت راهبردی این رژیم بدتر از قبل شده است و با توجه به شرایط و تحولات تند داخلی و خارجی، بیم افول بیشتر آن نیز وجود دارد.

این نهاد نظامی رژیم صهیونیستی، دلیل کاهش موقعیت راهبردی این رژیم را به چند عامل برگردانده است که مهمترین آن، شکنندگی و ضعف رژیم صهیونیستی است که دشمنان این رژیم در جریان شکاف داخلی ناشی از لایحه جنجال‌برانگیز اصلاحات قضایی، متوجه آن شده‌اند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی به نقل از تیپ تحقیقاتی بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل، این درک در تک تک اجزای محور ضدصهیونیستی به رهبری ایران، قابل مشاهده است و نمونه آن سلسله نشست‌هایی است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با مسئولان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین جهت هماهنگی مواضع برگزار کرده است.

از نظر این رسانه صهیونیست، یک دلیل دیگر درخصوص ضعیف شدن رژیم اسرائیل وجود دارد و آن افزایش اختلاف و فاصله بین تل‌آویو و واشنگتن است که به نفع ایران تمام می‌شود؛ چراکه تهران بر این باور است که رژیم اسرائیل بدون حمایت آمریکا قادر به آغاز جنگ علیه ایران یا به مراکز هسته‌ای آن نخواهد بود.

به گزارش امان، تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از جدایی میان واشنگتن و تل‌آویو بر سر ذوق آمده و تلاش‌هایش را برای استفاده از آن در سطح مجامع مختلف بین‌المللی، از کمیته‌های مختلف سازمان ملل گرفته تا دادگاه بین‌المللی لاهه افزایش داده است.

دلیل دیگر از نظر نهاد نظامی «امان» درخصوص ضعیف شدن رژیم صهیونیستی این است که دور شدن آمریکا و رژیم اسرائیل از یکدیگر به طور مستقیم باعث «نزدیکی دوستان اسرائیل در منطقه به ایران» شده است و این امر با ازسرگیری روابط میان تهران و ریاض و منامه و همچنین استقبال گرم از وزیر خارجه ایران در قاهره کاملاً مشهود است.

امان، ریشه این افول چند بعدی رژیم صهیونیستی را کاهش قدرت بازدارندگی آن در برابر حملات دشمنان این رژیم و همچنین ضعیف شدن توان قدرت دیپلماتیک و امنیتی آن در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی دانسته است.

به گفته رسانه‌های صهیونیست، تحولات تند در عرصه‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی این بیم را ایجاد کرده است که این افول قدرت به شکل شدیدتری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها