برگزاری مراسم گرامیداشت سردار شهید «محمد طاهری» در کاشمر

مراسم گرامیداشت سردار شهید «محمد طاهری» جانشین فرمانده تیپ امام صادق (ع) امروز (دوشنبه) در کاشمر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ - 27March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت سی و هشتمین سالگرد شهادت سردار «محمد طاهری» قائم مقام تیپ امام صادق (ع)، مراسم بزرگداشتی شامگاه امروز (دوشنبه) ساعت ۲۰ در منزل این شهید والامقام  واقع در کاشمر- خرمشهر ۱۴ پلاک ۹ برگزار خواهد شد.

در این مراسم که خانواده شهدا، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و اقشار مختلف مردم شهیدپرور حضور خواهند داشت حجت‌الاسلام «جواد طاهری» امام جمعه کاشمر به ایراد سخن می‌پردازد.

قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی، بیان خاطرات توسط همرزمان شهید و روایتگری «مصطفی طاهری» فرزند شهید در خصوص کتاب «با بابا» که به تجربه‌ نزدیک به مرگ وی، بررسی خاطرات زیبای این پدر و پسر و توصیف کاملی از مشاهدات او از نعمت‌های بهشت برزخی و توصیه‌های اخلاقی شهید طاهری، نامه‌ها، وصیت‌نامه و تصاویر این فرمانده شهید می‌پردازد از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود.

سردار شهید «محمد طاهری» در یازدهم خرداد ۱۳۳۴ در روستای «مهدی‌آباد» از توابع شهرستان «کاشمر» دیده به جهان گشود.

اخلاص و تدین «محمد» حتی در سنین نوجوانی و جوانی مورد تحسین همگان بود، چنان که در اوج تلاش رژیم طاغوت برای دین ­زدایی در زمانی که در پادگان­ ها از دادن افطاری به سربازان و ارتشیان خودداری می ­کردند او بدون سحری روزه می­ گرفت.

دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی لباس سبز سپاه پوشید و با شروع جنگ تحمیلی به همراه اولین گروه پاسداران کاشمر به سوی جبهه‌های نبرد شتافت و در عملیات‌های مختلف شرکت کرد.

شهید «محمد طاهری» در عملیات‌های «فتح‌المبین» و «بیت‌المقدس» به عنوان فرمانده گروهان و در عملیات «محرم»، «رمضان»، «مسلم بن عقیل» و «والفجرها» مسئولیت فرماندهی گردان را برعهده داشت. او در مدت حضورش در مناطق عملیاتی، چندین مرحله نیز مجروح شد تا این که سرانجام، در ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در حالی که مسئولیت قائم مقامی تیپ امام صادق (ع) از لشکر ۵ نصر را بر عهده داشت در عملیات «بدر» در منطقه «هورالعظیم» به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار