گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛

عملیات سنگین ارتش یمن علیه پایگاه‌های نظامی سعودی‌ها

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اقدامی تلافی جویانه، پایگاه‌های نظامی سعودی‌ها را هدف قرار دادند، در این حملات شماری از نظامیان سعودی کشته یا زخمی شدند.
کد خبر: ۵۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ - 13November 2015

عملیات سنگین ارتش یمن علیه پایگاه‌های نظامی سعودی‌ها

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن پایگاههای نظامی سعودیها را در گمرک منطقه جیزان هدف قرار داده و خودروهای نظامی آن را به آتش کشیدند.

براساس گزارش منابع خبری یمنی، این نیروها همچنین خودروهای نظامی متجاوزان سعودی را که در تلاش برای پیشروی به سمت پادگان «العمری» در شهر تعز بود، منهدم کردند.

در همین رابطه شبکه خبری العالم گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن پس از درگیری با مزدوران سعودی و تروریستهای القاعده در استان تعز، شهر «المسراخ» و همه روستاهای تابعه آن را آزاد کردند.

دهها نفر از افراد گروههای مسلح در درگیریهای شدید در این منطقه کشته یا زخمی شدند. شهر المسراخ در مرزهای استان لحج یمن قرار دارد و آزاد شدن آن باعث قطع خط پشتیبانی گروه های مسلح در شهر تعز شد.

ارتش و کمیتههای مردمی یمن همچنین به پیشروی خود به سمت مناطق باقی مانده در کوه «صبر» مشرف بر شهر تعز ادامه دادند. این امر بعد از کنترل بر بخشهای گسترده ای از آن صورت گرفت.

نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن مواضع نظامی «العش»، «السدیس» و «بن یالین» و «الخشم» ارتش سعودی در منطقه نجران را نیز با موشک هدف قرار دادند.

شماری از نظامیان ارتش سعودی در گلوله باران توپخانهای پایگاه نظامی «ملحمه» در شهر الخوبه در جیزان کشته شدند.

از سوی دیگر جنگندههای سعودی 10 بار به مناطقی در بخشهای «میدی»، «حرض»، «عبس» و «حیران» در استان حجه هدف حملات خود قرار دادند. این جنگندهها بخش کتاف در استان صعده را نیز با 70 گلوله سنگین هدف قرار دادند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سالجاری حملات گستردهای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین میکنند، جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها