ما متحدیم/ یک دانشجوی زائر مازندرانی:

«راهیان نور» یک سفر معنوی است

«حسین‌پور» گفت: راهیان نور یک سفر معنوی محسوب می‌شود و باید هر از چند گاهی به این سفر بیاییم.
کد خبر: ۵۷۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ - 13March 2023

«راهیان نور» یک سفر معنوی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسین پور» دانشجوی مازندرانی از دانشگاه بیت الهدی آمل که به زیارت یادمان شهدای هویزه آمده است، با بیان اینکه در نگاه اول سفر راهیان نور از این جهت که باید بیاییم و در خاک‌هایی که چهل سال از آن گذشته و چیزی نصیب آدم نمی‌شود، اما اگر به بعد معنوی این جریان نگاه کنیم و به جهان آخرت ایمان داشته باشیم می‌بینیم که این سفر خیلی تاثیر دارد.

وی افزود: اینجا زائرانی را می‌بینیم که معمولی هستند و از گوشه و کنار کشورمان آمده اند و می‌بینند که چقدر قوی و اسطوره بودند برای داشتن آخرت آباد چقدر جنگیدند که امروز برای نسل جوان خیلی اهمیت ندارد، ولی برای آن‌ها چقدر اهمیت داشت که برایش تا پای جان مبارزه کردند و این تحسین برانگیز و ارزشمند است.

حسین پور بیان کرد: اینجا با محل عروج شهدا آشنا شدم و هویزه شبیه و حس و حال کربلا را دارد هم مظلوم است و هم قوی.

وی با بیان اینکه شهدای هویزه خیلی محکم و قوی و مظلوم بودند و به آن اندازه که باید از این شهدا تجلیل نشده است و این مظلومیت بیشتر احساس می‌شود.

حسین پور تصریح کرد: به اندازه‌ای که توان داریم دینداری را رعایت کنیم و از ارزش‌ها مراقبت کنیم و در مسیر طغیان نکنیم و سست نشویم ثابت قدم باشیم.

وی ادامه داد: باید زندگی نامه شهدا را بخوانیم و بیشتر با آن‌ها ارتباط بگیریم که زندگی ما شبیه زندگی آن‌ها شود به قول حاج قاسم که هر کی می‌خواهد شهید بشود باید شهیدانه زندگی کند و باید از زندگی شهدا الگو برداریم.

حسین پور افزود: اینجا یک حس خوبی داشت و یک سفر معنوی محسوب می‌شود و دوست دارم باز بیاییم و هر از چند گاهی باید به این سفر بیاییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها