رئیس سازمان دارالقرآن کریم:

مدراس و دانشگاه‌ها پیشگامان تبیین معارف قرآنی باشند

حجت‌الاسلام «تقی‌زاده» با بیان اینکه تدبر و تفسیر قرآن نیاز مهم جامعه است، گفت: مدراس و دانشگاه‌ها باید پیشگامان تبیین معارف قرآنی باشتد.
کد خبر: ۵۷۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹ - 12March 2023

مدراس و دانشگاه‌ها پیشگامان تبیین معارف قرآنی باشندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی تقی‌زاده» رئیس سازمان دارالقرآن کریم امروز در نشست هم‌اندیشی گسترش کرسی‌های تدبر و تفسیر قرآن کریم در گیلان، اظهار داشت: ربانیت و تبیین فرهنگ الهی و معنوی در جامعه اثرگذار است.

وی تدبر و تفسیر قرآن کریم را نیاز مهم جامعه دانست و تصریح کرد: رویکرد قرآن محوری باید برای نسل‌ها، افکار و اندیشه‌های مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با بیان اینکه آموزش همگانی قرآن از مهم‌ترین کار‌های سازمان دارالقرآن است، گفت: معنی محور بودن، تدبر و تفسیر قرآن کریم در بخش‌های مختلف بسیار اهمیت دارد.

تقی‌زاده با تاکید بر اعتباردهی افراد مروج تدبر و تفسیر قرآن در استان‌ها، افزود: رسمیت بخشی به فعالین تدبر و تفسیر قرآن در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم از پویش سوره محمد پیامبر خوبی‌ها در کشور خبر داد و بیان کرد: سوره حضرت رسول بسیار امیدآفرین در جامعه است و باید مورد تدبر و تفسیر قرار گیرد.

تقی‌زاده با تاکید بر تجلیل از فعالین قرآنی در نماز‌های جمعه، اضافه کرد: تجلیل فعالین قرآنی در نماز جمعه موجب تقویت، تشویق و جهت‌دهی افراد می‌شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه مدارس و مراکز آموزشی به مفاهیم قرانی، افزود: مدراس و دانشگاه‌ها باید پیشگامان تبیین معارف قرآنی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار