ما متحدیم/ در مراسم روز ملی راهیان نور مطرح شد؛

سردار کارگر: از سال ۹۷ تاکنون تصادفات جاده‌ای در راهیان نور نداشته‌ایم/ راهیان نور اقدام ملی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهیان نور را یک اقدام ملی خواند و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته به خصوص در فراجا از سال ۱۳۹۷ تا‌کنون هیچ حادثه‌ جاده‌ای در راهیان نور نداشتیم.
کد خبر: ۵۷۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸ - 11March 2023

سردار کارگر: از سال ۹۷ تاکنون تصادفات جاده‌ای در راهیان نور نداشته‌ایم/ راهیان نور اقدام ملی استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به خوزستان، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور امشب (شنبه) در مراسم روز ملی راهیان نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، با بیان اینکه راهیان نور یک اقدام ملی است، اظهار داشت: امسال دومین سالی است که بعد از فروکش کردن ویروس کرونا، راهیان نور فعال شده است و همکاران ما در سپاه، ارتش، فرماندهی انتظامی کل کشور، وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها و رسانه ملی در این خصوص همت کردند.

سردار کارگر ادامه داد: سال گذشته و از بیستم اسفند تا دهم فروردین که راهیان‌ نور در استان خوزستان شروع شد، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کردند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: بحمدالله در سال ۱۴۰۱ تعداد قابل توجهی از نوجوانان و جوانان سراسر کشور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور پیدا کردند. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مفدس با بیان اینکه هم‌اکنون کاروان‌های راهیان نور در هفت استان کشور، از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید می‌کنند، گفت: هم‌اکنون اردوی راهیان نور در هفت استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آدربایجان غربی و همچنین دو استان هرمزگان و بوشهر برقرار است و زائران از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از کسانی که در یادمان‌های دفاع مقدس حضور پیدا می‌کنند، جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ است که نشان از علاقه آنان برای حضور در راهیان نور دارد.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان‌ اینکه ما به دنبال این هستیم تا وضعیت جاده‌ای، یادمان‌ها و خوابگاه روز به روز بهتر شود، گفت: امروز خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف این اتفاق خوب به وقوع پیوسته است.

سردار کارگر با اشاره به اینکه تا پیش از شیوع کرونا بیش از هفت میلیون نفر از جوانان و نوجوانان از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید می‌کردند، گفت: این رخداد مهم در کل کشور نمونه ندارد و بعد از اربعین حسینی، پرشورترین اجتماع، اجتماع راهیان نور است.  

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور ضمن تقدیر از استاندران هفت استانی که کاروان‌های راهیان نور برای بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس در آن‌ها حضور پیدا می‌کنند، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم با تلاش نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی وضعیت امنیت و ایمنی تامین شده است و خوشبختانه مشکلی در این‌حوزه نداریم.

سردار کارگر با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تامین ایمنی راهیان نور و اینکه نباید در این حوزه تصادفی رخ دهد و زائران راهیان نور باید با سلامتی در یادمان‌های دفاع مقدس حضور پیدا کنند و با سلامتی آنجا را ترک کنند، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته به خصوص در فراجا از سال ۱۳۹۷ تا‌کنون هیچ حادثه‌ جاده‌ای در راهیان نور نداشتیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: در حوزه بهداشت و درمان در موضوع راهیان نور تا کنون بیماری واگیردار نداشتیم و باید در این خصوص از وزارت بهداشت و هلال احمر که همت کردند، تشکر کنم.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار