معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به دفاع‌پرس خبر داد؛

جمع‌آوری ۷۵۰ میلیارد تومان زکات توسط مراکز نیکوکاری در سراسر کشور

آسوده از جمع‌آوری ۷۵۰ میلیارد تومان از زکات توسط مراکز نیکوکاری سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۱ - 02March 2023

جمع‌آوری ۷۵۰ میلیارد تومان زکات توسط مراکز نیکوکاری در سراسر کشورحبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، اظهار داشت: زکات علاوه بر ابعاد دینی می‌تواند شاخص نظام‌ساز اجتماعی - اقتصادی برای رونق تولید و توسعه کشور باشد.

آسوده افزود: اگر بتوانیم فرهنگ و جریان زکات را با همت مردم و روحانیون و سفیران قرآنی زکات، نهادینه کنیم بدون تردید فقر مطلق از بین خواهد رفت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه ظرفیت زکات کشور بسیار بالا است، تصریح کرد: ۱۲ درصد از زکات جمع آوری شده زکات واجب است که با زکات فطریه به ۵۰ درصد می‌رسد و بقیه زکات پرداختی مستحبی است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و اساتید دانشگاه وظیفه دارند آگاه‌سازی کنند و فواید اقتصادی و اجتماعی و دینی زکات را برای مردم بیان کنند.

آسوده با اشاره به اینکه دو هزار میلیارد تومان زکات در ۱۰ ماهه امسال جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: وظیفه داریم محل هزینه‌کرد وجوهات جمع‌آوری شده را شفاف‌سازی کنیم.

آسوده با بیان اینکه ۷۵۰ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری شده از طریق مراکز نیکوکاری و ۴۰۰ میلیارد توسط کمیته امداد جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: تنها ۲۰ درصد از مبلغ زکات جمع آوری شده مربوط به این نهاد است و بقیه مبلغ زکات جمع‌آوری شده توسط دستگاه‌های عضو شورای زکات جمع شده و با ارائه صورتجلسه در کمیته امداد ثبت و ضبط شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در ۱۰ ماهه امسال از طریق حامیان و خیران اکرام دو میلیار و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت مستقیم به حساب ۴۲۰ هزار کودک یتیم و نیازمند واریز شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه کمیته امداد راهبری و هدایت خیر و احسان است، ادامه داد: از طریق مراکز نیکوکاری و با رصد این نهاد با کمک ۱۰ هزار نیروی مردمی در کشور شش میارد و  ۷۰۰ میلیون تومان کمک جمع‌آوری شده و خیران در بین خانواده‌های نیازمند همان محلات توزیع شده است.

آسوده گفت تمامی وجوهات و کمک های جمع‌آوری شده در جهت کمک به رفع مشکلات نیازمندان هدایت می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها