رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد؛

پاسخ قاطع پدافند هوایی به دشمنان با بهره‌گیری از دستاورد‌های فناورانه

چمران گفت: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امروز ما در حوزه دفاعی حاصل دستاورد‌های فناورانه روز ایران در این حوزه است که ریشه و مبنای آن ما می‌توانیم بود.
کد خبر: ۵۷۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ - 28February 2023

پاسخ قاطع پدافند هوایی به دشمنان با بهره‌گیری از دستاورد‌های فناورانهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پری، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در صد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شروع رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ که در منطقه عمومی شمال غرب، غرب و مرکز کشور از دیشب آغاز شده است، اظهار داشت: برگزاری چنین رزمایشی کاری ارزشمند و بر مبانی علمی است.

چمران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جنگنده‌های عراقی با ورود به آسمان ایران اقدام به موشک باران شهر‌ها می‌کرد، گفت: زمانی هواپیما‌های دشمن در ارتفاع بالای ۷۰ هزار پا اقدام به موشک باران شهر می‌کردند و اهمیتی نداشت که این موشک‌ها به کدام ساختمان و منطقه اصابت می‌کند و ما متاسفانه نمی‌توانستیم با این تجاوز مقابله کنیم و علت آن نبود سیستم‌های پدافندی در ردیابی و مقابله بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ریشه این محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که علیه ایران در دستیابی به سلاح در مقابله با تجاوز عراق بود موجب شد تا امام راحل به‌عنوان مبنا شعار ما می‌توانیم را اعلام کند تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی بتوانیم با اتکا به دانش بومی در مقابل با هرگونه تهدید پاسخ قاطع بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه امام راحل این شعار را اعلام و رهبری معظم انقلاب اسلامی آن را با جدیت دنبال کردند، اظهار داشت: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امروز ما در حوزه دفاعی حاصل دستاورد‌های فناورانه روز ایران در این حوزه است که ریشه و مبنای آن ما می‌توانیم بود.

چمران خاطرنشان کرد: امروز ما مقتدرانه می‌توانیم از مرز‌های هوایی، زمینی و آبی کشور به بهترین شکل دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم که نتایج این رزمایش سودمند و ثمر بخش باشد.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار