بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به‌مناسبت روز پاسدار؛

پاسداران عزتمندانه از دستاورد‌های نظام دفاع می‌کنند

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بیانیه‌ای، سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار را بر سبزپوشان سروقامت سپاه پاسداران تبریک گفت.
کد خبر: ۵۷۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ - 24February 2023

پاسداران عزتمندانه از دستاورد‌های نظام دفاع می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بیانیه‌ای، سوم شعبان فرخنده سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار را بر سبزپوشان سروقامت سپاه پاسداران تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است:

سوم شعبان سالروز ولادت بزرگ پاسدار قرآن و اسلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با ابتکار بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به روز پاسدار نامگذاری شد.

این روز بزرگ و پر برکت که روز طلیعه پاسدار و پاسداری از مکتب اسلام و بعثت رسول الله (ص) است، از آن جهت «روز پاسدار» نام گرفت تا راه و روش و سیره و منش جهل‌ستیزی و ظلم‌ستیزی امام حسین (ع) منشور حرکت و فعالیت پاسداران باشد؛ و این نامگذاری در کلام رهبر معظم انقلاب اینگونه تبلور می‌یابد: «یکی از بهترین نامگذاری‌ها، همین نامگذاری «روز پاسدار» است. برای پاسدارانی که از ساعت اول پیروزی انقلاب، چه آن وقتی که هنوز این لباس مقدس بر تنشان نبود، و چه آن وقتی که با انتظام گرفتن مسائل انقلاب و شکل گرفتن نهادها، همین جوانان مخلص و صادق و فداکار وارد سلک پاسداری شدند - چه در سپاه، چه در کمیته - و جز فداکاری و دفاع از اسلام و انقلاب و امام، هیچ چیز برایشان مطرح نبود و در قبال اهداف الهی و انقلابی، جان برای آن‌ها متاع ناقابلی به حساب می‌آمد، هیچ چیز و هیچ‌کس شایسته‌تر از این‌ها نیست که این روز مبارک را به آن‌ها اختصاص بدهند. نام پاسدار را بر این روز از این جهت گذاشتند و امام بزرگوار هم با چشم حکمت‌بین، این مطلب را تأیید فرمودند.»

به راستی پاسداران حافظان مکتب اسلام در هر زمانی هستند و برای سرافرازی، سربلندی، پایداری و به اهتزاز درآمدن پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران ایثارگرانه، فداکارانه و جان برکف در مقابل همه هجمه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ایستاده‌اند و در پیمودن مسیر الهی و شهدایی همواره ثابت قدم هستند.

همانان که در حفظ کیان انقلاب و دفاع از ولایت و ارزش‌های نظام نقش بی‌بدیلی داشتند و در هشت سال دفاع مقدس، جبهه مقاومت، عرصه سازندگی، محرومیت‌زدایی، همراهی با ملت انقلابی و مقابله با جنگ نرم و ترکیبی و همچنین در مقابله با ویروس کرونا حماسه‌ها آفریدند و صحنه‌های ایثار و از خودگذشتگی را از خود به نمایش گذاشتند.

پاسداران انقلاب اسلامی پاسداران حریم عشق و آزادگی هستند و به فرموده امام راحل: «پاسدار‌ها که عزیزترین افراد کشور هستند، باید فکر کنند که این عزت و محبوبیت خودشان را حفظ کنند. اگر این حفظ نشود، پوسیده مى‏‌شوند، از بین مى‏‌روند و این به این است که مشى‌‏شان را مشى اسلامى قرار بدهند.»

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن تبریک میلاد سراسر نور و سرور سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار اعلام می‌دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی قدرتمند نظام با لشکری پر قوا، غیرتمند، شجاع، مجهز و مقتدر از سبزپوشان ولایی و انقلابی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ایستاده است و در مکتب سلیمانی‌ها گفتمان امامین انقلاب را زیر پرچم انقلاب شکوهمند اسلامی منصه ظهور رسانده است و امروز نیز در جنگ رسانه‌ای، ترکیبی و اقتصادی دشمن با سلاح جهاد تبیین عزتمندانه از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها