دبیر رویداد «چه سفرها کرده‌ایم»:

«چه سفرها کرده‌ایم» با محوریت مدیران جوان روی آنتن رفت/ فصل دوم در راه است

لطفی گفت: این برنامه بستری برای تبیین دستاور‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی با اولویت دادن به مدیران جوان بود که از پنج شبکه تلویزیونی روی آنتن رفت.
کد خبر: ۵۷۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶ - 14February 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدحسن لطفی» دبیر رویداد رسانه‌ایِ «چه سفر‌ها کرده‌ایم» در تشریح ابعاد این رویداد اظهار داشت: این برنامه بستری برای تبیین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی توسط مدیران دولت سیزدهم است. در این میان تبیین دستاور‌های انقلاب اسلامی با اولویت گفتگو با مدیران جوان برایمان بسیار مهم بود، چرا که شعار دولت جوانگرایی و استفاده از مدیران جوان است.

او شعار جوانگرایی و استفاده از چهره‌های جوان در بخش‌های مختلف کابینه و مدیریت‌های کلان کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: دولت سیزدهم به لطف خدا بخش زیادی از این شعار را تحقق بخشیده است؛ در وزارتخانه‌ها و در بخش‌های مختلف معاونت‌های رئیس‌جمهوری؛ حضور چهره‌های جوان و متخصصِ دهه شصتی مشهود است؛ لذا در این برنامه بنا داشتیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا این دوستان در برنامه حاضر شوند و ارائه گزارشی از فعالیت‌هایشان برای مردم داشته باشند.

لطفی تصریح کرد: اقداماتی که ما برای تبیین دستاورد‌ها در نظر گرفته بودیم چند بخش داشت که رویداد رسانه‌ای «چه سفر‌های کرده‌ایم» یک بخش از آن است. نخستین بخشِ این رویداد به تولید محتوا اختصاص داشت که تولیدات خامی را در موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی توسط پژوهشگران تولید و جمع‌آوری کردیم. این تولیدات در رویدادی فرهنگی و هنری که در مشهد مقدس برگزار شد، تبدیل به تولیدات هنری شامل اینفوگراف، موشن‌گرافیک، کلیپ، پوستر‌های محتوایی و کتاب شد.

«چه سفرها کرده‌ایم» با محوریت مدیران جوان روی آنتن رفت/ فصل دوم در راه است

دبیر رویداد رسانه‌ای «چه سفر‌ها کرده‌ایم» گفت: در کنار این اقدامات، شبکه‌ای از مبلغان، شامل شخصیت‌های تاثیرگذاری مانند طلاب، مدیران و حتی شخصیت‌های بین‌المللی از کشور‌های اروپایی و آسیایی که می‌توانستند در بین مردم حضور پیدا کنند و شبهات را برطرف کنند، ساماندهی شدند. این افراد حدود ۹۰۰ نفر بودند.

او حضور مدیران دولتی در این رویداد را مهم دانست و تاکید کرد: گزارش پیشرفت‌های انقلاب اسلامی از زبان مدیران دولتی همواره برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. ما این بخش را با همراهی خبرگزاری‌های رسمی و شبکه‌های مختلف صداوسیما و فعالان عرصه فضای مجازی پوشش دادیم و زمینه‌ای برای تولید محتوا ایجاد شد تا اتفاقی تبیینی و تاثیرگذار در سطح کشور برگزار شود.

لطفی درباره ایجاد بستر رسانه‌ای رویداد «چه سفر‌ها کرده‌ایم» گفت: جمع‌بندی ما این بود که مجموعه شهدای سرچشمه که مجموعه‌ای با پیشینه زیاد در انقلاب اسلامی است را برای این فعالیت انتخاب کنیم. این مرکز بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی را شکل داده و بسیار برای‌مان خوشایند است که رویدادِ «چه سفر‌ها کرده‌ایم» را در این مکان برگزار کنیم.

لطفی تاکید کرد: به دلیل محدودیت در برنامه‌ها، انتخاب مدیران برای حضور در این رویداد با دقت صورت گرفت و تلاش کردیم مدیرانِ ترازِ انقلاب اسلامی با اولویت جوانی و گفتمانی بودن را دعوت کنیم. البته که همه وزرا و مسئولان تراز اولِ کشور برای حضور در این رویداد دعوت شده بودند، اما ما نسبت به مدیران جوان تاکید داشتیم و حدود ۳۰ مهمان شامل معاونان رئیس‌جمهور، وزرا و برخی از معاونانِ وزیرانِ مختلف در برنامه حاضر شدند.

«چه سفرها کرده‌ایم» با محوریت مدیران جوان روی آنتن رفت/ فصل دوم در راه است

وی ادامه داد: همچنین برخی چهره‌های بین‌المللی هم به این برنامه دعوت شدند تا از نگاهِ آنان، گستره‌ی انقلاب اسلامی در سطح جهان را بازخوانی کنیم.

دبیر رویداد «چه سفر‌ها کرده‌ایم» تاکید کرد: ما در طول روز‌هایی که برگزاریِ این رویداد را داشتیم، برنامه‌های بسیاری را به صورت زنده روی آنتن بردیم. همچنین ویدیوهایِ بسیاری از حضور مسئولان در این رویداد تهیه و ضبط شده که به فراخور در طول سال از شبکه‌های سیما پخش خواهند شد.

لطفی «ایران قوی» و «دولت مردمی» را دو بخش ویژه رویداد «چه سفر‌ها کرده‌ایم» دانست و گفت: ما تلاش کردیم به این دو بخش به‌صورت ویژه بپردازیم؛ آن چیزی که در تاریخ انقلاب اسلامی مشهود است تاثیر مردم در ایجاد موفقیت‌هاست. ما هرجا مردم را امین دانستیم، پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم و در نقطه مقابل هرجا مردم را از مشارکت از اتفاقات اجتماعی دور کرده‌ایم با چالش مواجه شده‌ایم؛ لذا ما سعی کردیم محوریت مردم در مسائل و چالش‌ها را بررسی کنیم. در حوزه «ایران قوی» همزمان پروژه‌های راهبردی و کلان را بررسی کردیم که می‌تواند نقش جمهوری اسلامی در منطقه و بین‌الملل را متفاوت کند.

لطفی درباره انعکاس برنامه «چه سفر‌های کرده‌ایم» در رسانه‌ها گفت: برنامه‌ها و تولیدات ما به صورت روزانه از آنتنِ شبکه‌های یک، دو، سه، پنج و افق پخش می‌شد. همچین برای خبرگزاری‌های رسمی کشور هم، پاویونی تشکیل دادیم تا فضایی مناسب برای حضور نمایندگان رسانه‌ها فراهم شود. خوشبختانه در طول برگزاری رویدادِ «چه سفر‌ها کرده‌ایم» با همکاری و همراهیِ رسانه‌ها مواجه شدیم.

دبیر رویداد «چه سفر‌ها کرده‌ایم» تاکید کرد: با توجه به استقبالی که از برنامه شده است؛ در تلاش هستیم تا فصل دومِ این رویداد را طراحی و آماده‌ی برگزاری کنیم.

«چه سفرها کرده‌ایم» با محوریت مدیران جوان روی آنتن رفت/ فصل دوم در راه است

رویداد رسانه‌ای «چه سفر‌ها کرده‌ایم» از ۱۴ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۲۰ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد. در این رویداد مسئولان کشوری و لشگری از طریق استودیوی پخش زنده تلویزیونی و غرفه‌های مستقر خبرگزاری‌های رسمی کشور به تببین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی پرداختند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار