فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ ارتش استان کردستان:

شهدای ‌کردستان برای استقلال کشور جان خود را تقدیم انقلاب کردند

امیر «رحمت‌پور» با اشاره به اینکه کردستان افزون بر ۵ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: شهیدان نصرت‌پور، امان‌اللهی و بایندر و دیگر شهدای این خطه از ایران اسلامی برای سربلندی و استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور شجاعانه در مقابل دشمن ایستادند و جان خود را تقدیم انقلاب کردند.
کد خبر: ۵۷۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ - 11February 2023

شهدای خطه کردستان برای استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور جان خود را تقدیم انقلاب کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، آیین رونمایی از کتاب شهید دریابان «غلامعلی بایندر» نوشته نویسنده کردستانی «محمد مریوانی» امروز با حضور دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار و جمعی از مسئولان استانی در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی شد.

امیر «حمیدرضا رحمت‌پور» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ ارتش استان کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برادران شهید بایندر که یکی از آنها فرمانده سابق نیروی دریای ارتش و دیگری فرمانده نیروی ناوگان شمال بود؛ از فرزندان خطه کردستان بودند که جانشان را در راه دفاع از کشورشان فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه کردستان افزون بر ۵  هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، اضافه کرد: شهیدان نصرت پور، امان اللهی و بایندر و دیگر شهدای این خطه از ایران اسلامی برای سربلندی و استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور شجاعانه در مقابل دشمن ایستادند و جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی یادآور شد: امروز هم یکی از غیورمردان کردستانی، فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد که وجودش برای همه ما مایه افتخار است.

وطن‌پرستی و مقابله با ظلم و ستم از ویژگی‌های بارز شهید بایندر بود

«محمد مریوانی» نویسنده کتاب شهید دریابان هم در این مراسم اظهار داشت: این‌ کتاب دارای چهار فصل است که از دوران کودکی شهید بایندر تا زمانی که به شهادت رسید را روایت می کند.

 ادامه داد: شهید بایندر موفق به دریافت نشان ذوالفقار شد و از دوران نوجوانی لیاقت خود را نشان داد و به عنوان فرمانده نیروی دریایی کشور انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه شهید بایندر در توسعه نوین نیروی دریایی ایران نقش تاثیرگذاری داشت، افزود: وطن‌پرستی و مقابله با انگلیسی‌ها و ایستادن در مقابل ظلم و ستم نظام شاهنشاهی از ویژگی‌های بارز شهید بایندر بود و او الگوی بسیار ارزشمند برای جوانان ما است.

این نویسنده کردستانی گفت: افزون بر ویژگی های مذکور، این شهید بزرگوار تالیفاتی هم داشته است که از جمله آنها می توان به کتاب خلیج فارس اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار