۴۴ سال افتخار/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی مطرح کرد؛

رسانه‌ها طلایه‌داران عرصه «جهاد تبیین»

«فرخنده» رسانه‌ها را طلایه‌داران عرصه «جهاد تبیین» دانست و گفت: رسانه‌ها در دهه فجر بهترین عامل در تحقق «جهاد تبیین» هستند و همچنین در زمینه مبارزه جریان ارتجاع می‌تواند نقش بسیار مؤثری ایفا کنند.
کد خبر: ۵۷۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ - 31January 2023

رسانه‌ها طلایه‌داران عرصه «جهاد تبیین»/ کاروان‌های شادی انقلاب در نقاط مرزی راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن و نقش رسانه‌ها در این زمینه، اظهار داشت: نقش رسانه در جنگ نرم و ترکیبی از جهات مختلف قابل توجه است به‌گونه‌ای که رسانه در حوزه گفتمانی و ادراکی، همچون یک لشکر که در جنگ سخت به ایفای نقش می‌پردازد،‌ می‌تواند مؤثر باشد.

وی بیان داشت: رسانه می‌تواند خنثی کننده عملیات دشمن در جنگ نرم و روند تحرکات آن‌ها را تحلیل کند و در روایت اول اخبار، پیشقدم باشد و به انجام کار تشکیلاتی و گفتمانی در جامعه بپردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی رسانه‌ها را طلایه‌داران عرصه «جهاد تبیین» دانست و تبیین کرد: رسانه‌ها در دهه فجر بهترین عامل در تحقق «جهاد تبیین» هستند و همچنین در زمینه جریان ارتجاع می‌تواند نقش بسیار مؤثری ایفا کنند.

فرخنده به تبیین جنایت‌های دوران پهلوی در کشور اشاره و تبیین کرد: اسنادی در خصوص جنایات دوران پهلوی و زمان مابقی زمامداران در دوران قبل از انقلاب وجود دارد لذا رسانه‌ها می‌توانند به استناد این آثار با تبیین فروختگی و تحقیر دوران پهلوی  به نسل جوان کمک کنند.

وی از اجرای ۴۱۲ عنوان برنامه در کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان خبر داد و گفت: افتتاح موزه عبرت ایران از جمله برنامه‌های حوزه «جهاد تبیین» است که این مهم را به زبان هنر روایت می‌کند و تا پایان بهمن‌ماه دایر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه این‌ نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ برای مراکز آموزشی، نظامی دانشگاهیان و دانشجویان و دانش‌آموزان باز خواهد بود، گفت: عصر‌ها هم این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۱  برای بازدید عموم مردم باز است.

فرخنده اجرای برگزاری بزرگترین جشن مردمی دهه فجر با عنوان  «آتشونی» در فرهنگسرای بیرجند، آغاز اکران فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در سینما بهمن و فردوسی بیرجند، برگزراری جشنواره «لیموشیرین» با محوریت نماز ویژه دانش‌آموزان، برگزاری جشن بزرگ دختران انقلاب، اختتامیه دهمین جشنواره شعر فجر استان به میزبانی خوسف، راه‌اندازی کاروان شادی انقلاب در شهرستان‌های مرزی و حاشیه شهر بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای جشنواره هنرهای تجسمی فجر، تصریح کرد: این جشنواره در هشت رشته فراخوان شده است و در مجموع 28 اثر از استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و اختتامیه این جشنواره همزمان با20بهمن‌ماه با تجلیل و تکریم از برگزیدگان این جشنواره برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کسانی که واقعیت‌های انقلاب را درک کرده‌اند باید به بیان تفاوت‌های قبل و بعد از انقلاب بپردازند، بیان داشت: خروجی دهه فجر باید امیدآفرینی برای مردم در داخل کشور و همچنین آزادیخواهان خارجی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار