معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

۴۰ تا ۵۰ هزار نفر متقاضی دریافت کمک معیشت هستند

پاکدل با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار ایثارگر واجد شرایط قانونی برای دریافت خودرو هستند، گفت: اما در قانون بودجه امسال فقط واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای آنها پیش بینی شده است، بنابراین اولویت بندی برای واگذاری در دستور کار کمیسیون فرعی اقتصاد دولت قرار دارد.
کد خبر: ۵۶۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ - 29January 2023

۴۰ تا ۵۰ هزار نفر متقاضی دریافت کمک معیشت هستندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگویی پیرامون اعطای تسهیلات به جانبازان و آزادگان اظهار داشت: به استناد مصوبه مجلس شورای اسلامی به جانبازان و آزادگان ۲۵ درصد به بالا پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و به جانبازان و آزادگان زیر ۲۵ درصد چهار میلیون و ۵۰۰ هزارتومان کمک معیشت از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

پاکدل با بیان اینکه ۲۵ درصد از کمک معیشت بگیران جانبازان ۲۵ درصد به بالا هستند، افزود: ۹۲ هزار نفر از جانبازان و آزادگان از کار افتاده کلی هستند که از بنیاد شهید حقوق حالت اشتغال با میانگین ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: معمولا جانبازان ۵۰ درصد به بالا، جانبازان شیمیایی، جانبازان اعصاب و روان، جانبازان دارای مشکلات جسمی و حرکتی و بیماران صعب العلاج نیز که براساس رای کمیسیون پزشکی نیاز به پرستار داشته باشند حق پرستاری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه ۶۳ هزار نفر از جانبازان و آزادگان علاوه بر حقوق یا کمک معیشت حق پرستاری دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حق پرستاری معادل حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است که امسال براساس مصوبه باید با افزایش ۵۷ درصدی به حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می رسید اما به دلیل کمبود منابع ما از مرداد ماه امسال توانستیم حق پرستاری را ۳۸ درصد افزایش دهیم و اکنون به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان حق پرستاری پرداخت می شود.

واگذاری خودرو به ایثاگران براساس اولویت‌بندی

پاکدل در خصوص واگذاری خودرو به ایثارگران نیز عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار ایثارگر واجد شرایط قانونی برای دریافت خودرو هستند اما در قانون بودجه امسال فقط واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای آنها پیش بینی شده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تصریح کرد: اولویت بندی برای واگذاری خودرو بین متقاضیان در دستور کار کمیسیون فرعی اقتصاد دولت قرار دارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار