رئیس مرکز همکاری‌های تحوّل و پیشرفت ریاست جمهوری مطرح کرد؛

نقش مؤثر «دیپلماسی علمی» در ایجاد اقتدار ملی

«وطن‌خواه» دیپلماسی علم و فناوری را از عوامل شتاب‌بخشی به پیشرفت علمی کشور دانست و گفت: یکی از کارکردهای این نوع دیپلماسی، اقتدارآفرینی است.
کد خبر: ۵۶۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ - 11January 2023

سیروس وطن‌خواهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «سیروس وطن‌خواه» رئیس مرکز همکاری‌های تحوّل و پیشرفت ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه) در نشست دیپلماسی علم و فناوری در هندسه نظم جهانی قدرت، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دیپلماسی علمی اظهار داشت: علم و دانش بشری دارای ساحت لایزال الهی است و انتها ندارد و همیشه توسعه علم در عرصه‌های جهانی در جریان است.

وطن‌خواه افزود: یکی از عوامل شتاب‌بخشی به پیشرفت در علم، دیپلماسی علم و فناوری است و ما زمانی می‌توانیم این مورد را پایدار نگه داریم که طرفین از روابط سیاسی با موضوعیت علم و فناوری نفع ببرند.

رئیس مرکز همکاری‌های تحوّل و پیشرفت ریاست جمهوری ادامه داد: برای پایداری دیپلماسی علمی باید منافع طرفین تأمین شود و این تفاوت بین دیپلماسی علمی و همکاری‌های علمی است.

وی خاطرنشان کرد: در دیپلماسی علم و فناوری باید دو وجه دیپلماسی و علم و فناوری قوی باشند؛ پس هم باید دانش علم و فناوری داشته باشیم و هم قدرت مستحکم دیپلماتیک.

وطن‌خواه گفت: موضوع دیپلماسی علم و فناوری برای هر کشوری مهم و راهبردی است و عموماً اهداف بلندمدت و راهبردی را پیگیری می‌کند که یکی از کارکرد‌های آن اقتدارآفرینی است.

رئیس مرکز همکاری‌های تحوّل و پیشرفت ریاست جمهوری عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم به فراخور آموزه‌های عقلانی و اعتقادی خودش فرصت‌محور کار خواهد کرد و هر جای این کره خاکی فرصتی باشد به سراغ آن خواهد رفت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار