آیت‌الله علم‌الهدی:

دولت ایران بایستی کالاهای فرانسوی را تحریم کند

امام جمعه مشهد گفت: دولت ایران بایستی درباره این اقدام فرانسوی‌ها، یعنی هتاکی و اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی، عکس‌العمل مناسبی نشان دهد و این واکنش باید در حد تحریم کالاهای فرانسوی باشد. چنین حرکتی، حداقل کاری ست که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند انجام دهد و باید به صورت عمومی اعلام شود.
کد خبر: ۵۶۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ - 09January 2023

دولت ایران بایستی کالاهای فرانسوی را تحریم کندبه گزاش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در پی هتاکی و اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به مقام مرجعیت تقلید و شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ صبح امروز حوزویان خراسان در مدرسه علمیه نواب، با برگزاری یک اجتماع اعتراضی ضمن اعلام انزجار از این حرکت سخیفانه آن را محکوم کردند.

در این تجمع اعتراضی آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی»، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و عضو شورای عالی این حوزه ضمن قدردانی از حضور طلاب و اساتید حوزوی، طی سخنانی اظهار داشت: خداوند در بخشی از آیه ۲۱۷ سوره مبارکه«بقره» می‌فرماید: «کافران پیوسته با شما مسلمین کارزار کنند تا آنکه اگر بتوانند شما را از دین خود برگردانند». انقلاب اسلامی از لحظه اول به‌ رهبری امام خمینی (ره) با محور مبارزه با جریان ستم و جنایت آغاز شده و با محور استکبارستیزی ادامه یافته. طبیعی است که با ارتقای انقلاب و فراگیرشدن آن در جهان و نزدیک‌‌شدن به نقطه نهایی هدف خود، یعنی ظهور حجت خدا، مبارزات و استکبارستیزی‌ها و در پی آن وحشی‌گری‌های جانورصفتانه از طرف استکبار جهانی اوج بگیرد و جنایات تازه‌تر و نوتری در وحشیگری و اعمال ضعیف آن‌ها جلوه ‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه گفت: این وحشی‌گری‌ها نشان از تداوم انقلاب و ارتقای قدرت آن است که نقطه رأس خیمه انقلاب یا ستون محکمش؛ یعنی مقام مرجعیت و رهبری مورد اهانت قرار گرفته است.

وی هتاکی اخیر نشریه فرانسوی را ناشی از دو امر دانست و افزود: نخست؛ ضعف و ناتوانی دشمن و دوم؛ فراگیری جهانی انقلاب مقدس ما ست که سبب این اهانت‌ها شده است. روزی که امام خمینی (ره) گام اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برداشت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ‌عنوان دستاورد انقلاب در این کشور تثبیت شد؛ اولین اعلامیه در راهبرد انقلاب، صادرکردن آن بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی همچنین یادآور شد: اگر دشمن معنای صدور انقلاب را می‌فهمید شاید مسیر شیطنت‌هایش را در جهت دیگری قرار می‌داد، اما همان طور که امام سجاد(ع) فرموده‌اند: «خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است».

وی با اشاره به اینکه امروز مسئله فراگیری انقلاب در عرصه جهانی قابل پیشگیری نیست و با هیچ مبارزه‌ای نمی‌شود جلوی آن را گرفت، در ادامه تأکید کرد: آنچه که دشمن از آن وحشت دارد مسئله حرکت مردمی با اندیشه واحد یا جبهه ضداستکباری در نقطه‌ای از جهان نیست، بلکه آن است که آرمان جهان‌خواری و سلطه جهانی استکبار در معرض خطر قرار گرفته است.

امام جمعه مشهد در ادامه صحبت‌های خود همچنین درباره ریشه وحشی‌گری‌های دشمن اظهار داشت: دشمن وقتی می‌بیند مظهر خدا باید حاکمیت جهانی را به دست بگیرد و جهان‌دار آینده بشر در نتیجه توسعه ارتباطات دنیا باشد و این مسئله در گرو اندیشه‌ای است که با فطرت انسان‌ها تطبیق می‌کند، توسعه این اندیشه را چالشی بزرگ در سر راه خود می‌داند. دشمن می‌داند که این اندیشه با قدرت نظامی و ناوگان شناور اقیانوس‌ها یا قدرت اقتصادی و پول قابل پیشگیری نیست و روزبه‌روز انسان‌ها را به هم گره زده و در مسیر واحدی به حرکت درمی‌آورد. پس دیوانه‌وار عین مجنونی که به در و دیوار می‌زند انواع وحشیگری‌ها را انجام می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: دشمن می‌خواهد محور اصلی این اندیشه جهانی را هدف قرار دهد و در سلسله وحشیگری‌های فرهنگی به‌دنبال مظهر و نماینده‌ای است که از طرف آن محور اصلی، به‌عنوان تنها نقطه ارتباطی با بشر معرفی شده که مجتهد جامع‌الشرایط دارای اقامه حکم در زمین است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی درباره جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بین سایر ملل اسلامی گفت: توسعه عظمت و نفوذ و اقتدار مقام مقدس ولایت فقیه در جامعه ما و تمام امت اسلامی مایه خرسندی است و همه کشورهای اسلامی برای مرجعیت مسلمان‌ها در عرصه‌های رهبری، قیام و حرکت سیاسی در ظرف زندگی اجتماعی خود چشم به رهبر عظیم اسلامی ما دوخته‌اند که باید پشت سر او در توسعه اسلام و حاکمیت جهانی آن بکوشند.

وی در پایان صحبت خود در جمع حوزویان خراسان با تأکید بر اینکه این وحشیگری‌ها هرچقدر توسعه پیدا کند در عین حال عظمت و اقتدار ولایت افزون می‌شود، تاکید کرد: این کارها در تاریخ اسلام کم‌سابقه نیست و این برخوردهای ناجوانمردانه در مقاطعی از تاریخ ذات مقدس معصومین را هم نشانه گرفته و آنچه امروز حقانیت رهبری در نیابت حجت الهی برای همه مسلمانان به‌ویژه شیعیان ثابت را می‌کند، نوع برخورد کفار و جریان استکبار جهانی با این وجود مقدس است.

امام جمعه مشهد همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مبنی بر شکل برخورد جمهوری اسلامی ایران با دولت فرانسه به خاطر هتاکی اخیر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» نسبت ساحت رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دولت ایران بایستی نسبت به این اقدام فرانسوی‌ها عکس العمل مناسبی نشان دهد و این واکنش باید در حد تحریم کالاهای فرانسوی باشد. این حرکت؛ حداقل کاری ست که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند انجام دهد و باید به صورت عمومی اعلام شود.

وی در پایان صحبت خود درباره دایر بودن یا تعطیلی سفارت فرانسه در ایران در محکومیت اقداماتی از این دست، افزود: روند جریان دیپلماسی کشور بر عهده دولت است و ما در این زمینه که سفارتخانه‌ای دایر یا تعطیل باشد؛ دخالتی نمی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار