آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در سال ۲۰۲۲

کمیسیون مقاومت در برابر دیوارکشی و شهرک‌سازی صهیونیست‌ها آماری از میزان تجاوزات و حملات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۶۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ - 05January 2023

آمار جدید از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در سال ۲۰۲۲به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیسیون مقاومت در برابر دیوارکشی و شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در سازمان آزادیبخش فلسطین میزان تجاوزات و حملات نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و کرانه باختری را در سال گذشته  میلادی 2022 فاش کرد.

کمیسیون مقاومت در برابر دیوارکشی و شهرک‌سازی صهیونیست‌ها اعلام کرد که  8724 حمله  از سوی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان انجام شده است.

«موید شعبان» رئیس این کمیسیون اعلام کرد که  این تجاوزات صهیونیست‌ها در دوره کابینه قبلی رژیم صهیونیستی صورت گرفته که مدعی مخالفت با روند و سیاست کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی بود ؛اما از نظر سیاست و رویه‌ها در غارت اموال فلسطینیان و جنایت علیه  آن‌ها  با یکدیگر  تفاوتی نداشتند.

 وی در جریان ارائه گزارش سالانه خود تاکید کرد:شهرک نشینان  صهیونیست 1187 تخلف انجام دادند که طی آن چندین فلسطینی به شهادت رسیدند و این درحالی است که نظامیان اشغالگر صهیونیستی به  شهرهای فلسطین و حمله اموال شهروندان یورش می‌بردند.

بر اساس گزارش  کمیسیون مقاومت در برابر دیوارکشی و شهرک‌سازی صهیونیست‌ها، شهرک نشینان  صهیونیست همچنین 354 حمله به درختان در زمین‌های کشاورزان فلسطینی  انجام دادند که باعث آسیب و از بین‌رفتن 10291 درخت شد.

موید شعبان  تاکید کرد: در سال گذشته، مسئولان صهیونیستی 1220 اخطاریه برای تخریب تأسیسات فلسطینی به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز صادر کردند، در حالی که 715 تأسیسات را تخریب کردند که بر زندگی  1235 شهروند فلسطینی تأثیر گذاشت.

بر اساس گزارش رئیس کمیسیون مذکور، رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنین 223 مورد تصرف اموال فلسطینی‌ها از جمله وسایل نقلیه و ادوات کشاورزی را انجام داد.

وی  در ادامه افزود: مسئولان رژیم صهیونیستی از ایجاد 12 پاسگاه در  شهرک‌ها خبر داده و تصمیم به تصرف 26 هزار و 424 دنوم (یک دنوم معادل هزار متر مربع) و 83 طرح ساختاری برای ساخت 8288 واحد شهرک  گرفتند.

شعبان تاکید کرد: در کرانه باختری، از جمله قدس اشغالی، تعداد شهرک نشینان به 726 هزار و 427 نفر رسید که در بین 176 شهرک و 186 پایگاه پراکنده شده است.

 این درحالی است که اخیرا  «زکریا نجیب» کارشناس امور قدس در گزارشی در این باره نوشت که شهرک نشینان اشغالگرصهیونیستی در سال 2022 بیش از 250 مرتبه به مسجد الاقصی تعرض کردند.

نجیب اظهار داشت که رژیم اشغالگر صهیونیستی سال گذشته بیش از 1000 مرتبه دست به بازداشت نگهبانان مسجد الاقصی و ساکنان قدس زد و حملات صهیونیست‌ها علیه معتکفین در مسجد الاقصی، نمازگزاران و پاسداران این مسجد به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت.

وی عنوان کرد که دشمن صهیونیستی فراتر از این، اقدام به اسرائیلی‌سازی مواد آموزشی در مدارس فلسطینی در قدس کرد.

اتحادیه عرب  نیز در گزارشی فاش کرد که صهیونیست‌ها از ابتدای سال 2022 با تشدید جنایت علیه فلسطینیان 223 فلسطینی را در نتیجه عملیات اعدام میدانی و قتل عمدی به شهادت رساندند.

«سعید ابوعلی» معاون دبیر کل و رئیس بخش فلسطین و اراضی اشغالی عربی در اتحادیه عرب گفت: «افزایش تعداد اسرا و جنایت مسئولان رژیم اشغالگر علیه این اسرا از جمله اهمال پزشکی، ابزاری برای شهادت رساندن این افراد است».

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع تر آغاز کند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند.

جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار