جان فدا/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

معرفی شخصیت «سردار سلیمانی» مصداق بارز جهاد تبیین است

«زارعی» گفت: معرفی شخصیت سردار سلیمانی مصداق بارز جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب است،  او به معنای واقعی سیم خاردارهای نفسش را پاره و وجودش را در اقیانوس بی‌کران الهی رها کرده بود.
کد خبر: ۵۶۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵ - 04January 2023

معرفی شخصیت سردار سلیمانی مصداق بارز جهاد تبیین استبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «عاطفه زارعی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان امروز (چهارشنبه) در ویژه برنامه «جان فدا» که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی، الگوی تمام معنای انسان کامل برای تمامی انسان‌های روزی زمین بود، او در میدان نبرد قاطع و مهربان بود.

وی افزود:  این سرباز تربیت شده در انقلاب اسلامی، بزرگترین منشأ اثر در حوزه تعلیم و تربیت است، اتفاقی که دستگاه فرهنگی چون کتابخانه‌های عمومی به دلیل ارتباط گسترده با همه اقشار جامعه به آن نیاز دارند تا با تمسک و استفاده از راهی که آنها پیمودند، به رسالت خود عمل کند.

زارعی بیان داشت: مهمترین ویژگی حاج قاسم این بود که همه مردم ایران با هر فکر و نظر و گرایش سیاسی دوستش داشتند و برایش احترام قائل بودند؛ چون او خود را سرباز واقعی وطن می‌دانست و هرگز از این چارچوبی که برای خود تعریف کرده بود، خارج نشد، پس چنین شخصیتی باید به خوبی برای مردم ما به ویژه کودکان و نوجوانان تشریح شود، ابعاد شخصیتش واگویی شود و سرمشق رفتاری و گفتاری همه ما باشد.

وی با تأکید بر اینکه حاج قاسم مرد واقعی میدان و اهل ایمان و عمل بود، تأکید کرد: هر یک از این خصوصیت‌ها به تنهایی کافی است که کتابخانه‌های عمومی به دنبال تبیین چنین شخصیتی باشند، در واقع معرفی شخصیت حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب است،  او به معنای واقعی سیم خاردارهای نفسش را پاره و وجودش را در اقیانوس بی‌کران الهی رها کرده بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: کتابخانه‌هایی عمومی که مهمترین ابزارشان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب است، ۱۲۰ عنوان کتاب با موضوع شهید سلیمانی در گروه‌های سنی مختلف استحصال کرده است و برنامه‌های مختلفی را برای آشنایی اعضای خود به ویژه کودکان و نوجوانان در در نظر گرفته است، به طور ویژه در ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها ویژه برنامه «ابر مرد» در سراسر استان با محوریت یکی از کتابها با موضوع حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده شده و با توجه به هماهنگی به عمل آمده با نویسندگان، نشست‌های تخصصی با حضور آنها و میهمانان ویژه که به نوعی با سردار دلها در ارتباط بودند؛ در نظر گرفته شد.

 وی با بیان اینکه همزمان در سراسر کشور ویژه برنامه «جان فدا» با محوریت آثار ادبی در حال برگزاری است، تصریح کرد: در کنار این برنامه ده‌ها نشست کتابخوانی، نمایشگاه کتاب، نقد و بررسی کتاب،  مسابقات کتابخوانی اجرا شده و البته در حال اجرا است.

زارعی ادامه داد:  تبیین شخصیت سردار سرافراز جهان اسلام در کتابخانه‌های عمومی تنها به سالروز شهادت این ابر مرد، محدود نمی‌شود و در طول سال هر یک از ۱۱۸ کتابخانه عمومی در سراسر استان ویژه برنامه‌هایی با این عنوان دارند.

وی خاطرنشان کرد: زندگی حاج قاسم در همه ابعاد برای ما الگویی بی‌نظیر است، او در ارتقا مقام زن به ویژه همسران شهدا تلاش بسیاری کرد و آنها را عاملی مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی می‌دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: حاج قاسم یکی از مهمترین شخصیت‌هایی است که برای کتاب و کتابخوانی با وجود همه مشغله‌ای که داشت وقت می‌گذاشت و هر فرصتی که می‌یافت، کتابی به دست می‌گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار