جان فدا/

برگزاری راهپیمایی ضدآمریکایی در نیجریه در سالروز شهادت سردار سلیمانی

در پایتخت نیجریه معترضان به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی راهپیمایی اعتراضی و ضدآمریکایی برگزار کردند.
کد خبر: ۵۶۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ - 04January 2023

برگزاری راهپیمایی ضدآمریکایی در نیجریه در سالروز شهادت سردار سلیمانیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از صاحارا ریپورترز، شیعیان نیجریه و اعضای جنبش اسلامی نیجریه (IMN) روز سه‌شنبه در شهر ابوجا پایتخت این کشور همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی در اعتراض به اقدام تروریستی آمریکا علیه ژنرال ارشد ایرانی دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

معترضان خشمگین در این راهپیمایی پرچم آمریکا را آتش زدند و پلاکارد‌هایی در محکومیت ترور سردار سلیمانی به نمایش گذاشتند.

معترضان نیجریه‌ای راهپیمایی خود را برای اعلام همبستگی با شهید سردار سلیمانی از بانک پلازا تا میدان آهامادوبلو در پایتخت فدرال نیجریه انجام دادند.

«عبدالله محمد موسی»، دبیر مجمع دانشگاهیان این جنبش گفت: «اعتراض و آتش زدن پرچم آمریکا برای نشان دادن نارضایتی از ترور وحشیانه مردی است که در کنار قربانیان تروریسم در سطح جهان ایستاده بود.»

وی افزود: «تظاهرات امروز را برای نشان دادن موضع خود در برابر بی عدالتی، ظلم و تروریسم جهانی آمریکا و متحدانش برگزار کردیم.»

همچنین در این راهپیمایی بیانیه‌ای که توسط شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر شیعیان نیجریه به مناسبت سالگرد سردار سلیمانی صادر شده بود، خوانده شد. شیخ زاکزاکی در بیانیه خود گفت: «سه سال است که ما این مجاهد بزرگ را که نماد مبارزه با تروریسم بود و شهادت او ماهیت تروریست‌های واقعی را برملا کرده است، از دست داده ایم. آمریکا به خود می‌بالید که مسئولیت ترور او را بر عهده گرفته است. این به وضوح نشان می‌دهد که همه آن‌ها در پشت فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه به ویژه در عراق و سوریه هستند و از گروه‌های تروریستی به نام‌های مختلف مانند داعش و … حمایت می‌کنند.»

در بیانیه شیخ زاکزاکی همچنین گفته شده است: «آمریکایی‌ها بی‌شک با ترور سردار قاسم سلیمانی اشتباه فاحشی مرتکب شدند، اولاً آن‌ها خودشان را رسوا کردند و ثانیاً نام او و خودش را جاودانه کردند و با این شهادت او را جاودانه کردند. از خداوند متعال خواهانیم که روح سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و همکارش ابومهدی المهندس و شهدای راه آزادی خاورمیانه و کل جهان را قرین رحمت خود قرار دهد؛ و دعا کنید میراث آن‌ها تا پیروزی نهایی بر استکبار جهانی و برقراری عدالت در همه جا ماندگار بماند.»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار