فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله:

معرفی شخصیت مرحوم «شیبانی» به جوانان امروزی لازم است

«ابوالقاسمی» گفت: معرفی شخصیت مرحوم دکتر شیبانی به جوانان امروزی لازم است؛ این شخصیت بزرگ آثار ماندگاری دارد، اما به جامعه معرفی نشده است تا جوانان بدانند کسانی هستند که حتی به مقدار ناچیز نیز از بیت‌المال استفاده‌ای نمی‌برند.
کد خبر: ۵۶۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸ - 29December 2022

معرفی شخصیت مرحوم شیبانی به جوانان امروزی لازم استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در حاشیه آیین یادبود مرحوم دکتر عباس شیبانی، «مرد ایمان و عمل»، که عصر امروز (پنج شنبه) در مسجد جامع بقیه الله اعظم (عج) با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و مردم برگزار شد، اظهار داشت: دکتر شیبانی انسانی پرکار و کم‌توقع بود و نمونه‌های مانند او در جامعه و گروه پزشکی به سختی پیدا می‌شود؛ مرحوم شیبانی تا زمانی که از دنیا رفت هم در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد و بدون اینکه اندوخته‌ای از مال دنیا داشته باشد، دنیا را ترک کرد.
وی افزود: دکتر شیبانی هرگز از غذای بیت‌المال مصرف نمی‌کرد و کسی ندیده بود که در مجلس ناهار بخورد و با اتوبوس هم رفت و آمد می‌کرد و بار‌ها او را در اتوبوس‌های خیابان انقلاب دیده بودیم لذا معرفی این شخصیت به جوانان امروزی لازم است؛ این شخصیت بزرگ آثار ماندگاری دارد، اما به جامعه معرفی نشده است تا جوانان بدانند کسانی هستند که حتی به مقدار ناچیز نیز از بیت‌المال استفاده‌ای نمی‌برند. به جز حقوق دانشگاه تهران یک ریال حقوق از مسئولیت‌های دیگرش مانند شورای شهر نگرفته بود.

براساس این گزارش، دکتر عباس شیبانی مبارز انقلابی سال‌های متمادی را در زندان‌های رژیم پهلوی گذراند و پس از انقلاب نیز خدمات او در شکل‌های مختلف به جامعه ادامه داشت، او به ساده‌زیستی بسیار شهره بود و در زمینه جراحی قلب و عروق نیز فعالیت‌های بسیاری برای خودکفایی کشورمان صورت داد.

عباس شیبانی، مبتکر طرح خودکفایی درمانی و صرفه‌جویی ارزی در ایران و بی‌نیاز کردن کشور از اعزام بیماران قلبی و عروقی به خارج از کشور بوده و طی سال¬های متمادی مسئولیت‌های مختلف مدیریتی و اجرایی خود، خدمات درخشانی در این عرصه ارائه کرده است.

دکتر عباس شیبانی در اول دی‌ماه ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح جمعه دوم دی‌ماه با حضور در کنار پیکر مرحوم دکتر عباس شیبانی ضمن اقامه نماز و قرائت فاتحه، از تلاش‌های آن مرحوم قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تجلیل کردند و فرمودند: «آقای دکتر شیبانی به معنای واقعی کلمه جزو انسان‌های صالح بود. ما ایشان را خیلی وقت است، سال‌هاست، یعنی شاید پنجاه و چند سال است می‌شناسیم... آدم فعّال، خیرخواه و آماده به‌کار، و به معنای واقعی کلمه مبارز بود؛ واقعاً این جوری بود.» علاوه بر این رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت این یار دیرین انقلاب را تسلیت گفتند.

انتهای‌پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها