وزیر امور خارجه روسیه:

آمریکا متخصصانش را برای کنترل پاتریوت به اوکراین نمی‌فرستد

لاوروف امروز در سخنانی با تأکید بر «عدم تمایل مسکو به برقراری روابط با غرب» اعلام کرد: آمریکا خبر داد که متخصصانش را برای مدیریت سامانه پاتریوت به کی‌یف نمی‌فرستد.
کد خبر: ۵۶۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ - 28December 2022
آمریکا متخصصانش را برای کنترل پاتریوت به اوکراین نمی‌فرستدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: ایالات متحده از طریق کانال‌های دیپلماتیک به روسیه توضیح داد که قصد ندارند متخصصان آمریکایی را برای مدیریت کنترل سیستم‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.
 
وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: نه تنها ناتو، بلکه اتحادیه اروپا نیز کورکورانه از روایت غرب تبعیت می‌کند. صد‌ها سرباز آمریکایی در اوکراین هستند. …تمام اراضی مناطقی که اخیراً به روسیه پیوسته اند (دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون) باید آزاد شوند.
 
لاوروف در پاسخ به درخواست برای شفاف سازی اینکه در مورد چه مرز‌هایی صحبت می‌کنند، گفت: البته من در مورد مرز‌های آن‌ها (۴ منطقه مذکور) در داخل فدراسیون روسیه مطابق با قانون اساسی روسیه صحبت می‌کنم.
 
به گزارش الجزیره، «سرگئی لاوروف» گفت: روسیه در حال حاضر تمایلی به برقراری ارتباط با غرب ندارد.
 
چهارشنبه گذشته واشنگتن پست گزارش داد که دولت آمریکا قرار است یک سامانه ضدموشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد؛ هر سامانه پاتریوت دارای حداکثر ۸ پرتابگر است که بسته به نوع مهمات مورد استفاده بین ۴ تا ۱۶ موشک را در خود جای می‌دهد.
 
منابع آگاه به واشنگتن پست گفته بودند که نیرو‌های آمریکایی در خاک یک کشور ثالث، احتمالاً آلمان، نحوه استفاده از این سامانه را به اوکراینی‌ها آموزش خواهند داد.
 
به گفته این منبع آگاه «این کار کمی طول می‌کشد، اما سربازان اوکراینی پس از این دوره آموزشی برای عملیاتی‌کردن سامانه پاتریوت، به اوکراین برمی گردند. این مقام آمریکایی با این حال تأکید کرد که «بعید است که این سامانه دفاع هوایی قبل از بهار به اوکراین برسد».
 
بنا بر گزارش واشنگتن پست، با رونمایی از این بسته کمک نظامی، با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دولت بایدن نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار فقط در بخش نظامی به اوکراین کمک کرده است.
 
حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهر‌های مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار