رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

فوت هزاران زن ایرانی در پی تحریم دارویی آمریکا/ جنایات در یمن بخش کوچکی از کارنامه سیاه آمریکاست

الهیان گفت: آمریکا به رغم همه ادعاهای حقوق بشری که دارد با تحریم دارو و تجهیزات پزشکی باعث فوت هزاران زن و کودک ایرانی شده است؛ لذا حق ندارد در مورد حقوق بشر و حقوق زن صحبت کند.
کد خبر: ۵۶۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 20December 2022

سالانه هزار تن از زنان ایرانی در پی تحریم دارو آمریکا کشته می‌شوند/ جنایات یمن بخش کوچکی از کارنامه سیاه آمریکا است«زهره الهیان» رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به نقض فاحش حقوق بشر توسط کشورهای غربیِ مدعی حقوق بشر اظهار داشت: در یک کلام به آمریکایی‌ها می‌گویم، حق ندارید در مورد حقوق بشر و حقوق زن صحبت کنید.

الهیان گفت: ایالات متحده به رغم همه ادعاهای حقوق بشری که دارد با تحریم دارو و تجهیزات پزشکی باعث فوت هزاران زن و کودک ایرانی شده است، زنان و کودکانی که آمریکا داعیه حمایت و حفظ حقوق آنان را دارد به دلیل ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ به مرگ دردناک دچار می‌شوند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایات ضد بشری در یمن بخش کوچکی از کارنامه سیاه آمریکا است، تصریح کرد: امروز شاهدیم که عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا با پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها به مردم مظلوم یمن تهاجم می‌کند که در پی آن کودکان مظلوم یمن به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وی افزود: مردم دنیا به پرونده حقوق بشری آمریکا اشراف دارند، اما این مسئله نباید ما را نسبت به افشاگری جنایات آمریکا غافل کند، ما کماکان خود را موظف به روشنگری در خصوص جنایت‌های ضد بشری ایالات متحده می‌دانیم تا شاید بتوانیم صدای مردم مظلوم یمن و فلسطین را به گوش نهادها و سازمان‌های بین‌المللی برسانیم.

الهیان در پاسخ به این سوال که کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی چه اقدامات و پیگیری‌هایی در محاکم بین‌المللی در خصوص نقض حقوق بشر آمریکا داشته است؟ بیان داشت: ما تا کنون نامه‌ها و گزارشات متعددی برای محاکم و نهادهای بین‌المللی ارسال کرده‌ایم، این گزارشات و نامه‌ها بیشتر در خصوص تحریم دارو و تجهیزات پزشکی ایران و وضعیت اسف‌بار زنان و کودکان یمنی تنظیم شده‌اند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها