بازتاب مراسم باشکوه 13 آبان در رسانه‌های خارجی

برگزاری راهپیمایی ضدامریکایی در کشورمان با بازتاب‌های مختلفی از سوی رسانه‌های خارجی همراه شده است و برخی از آن‌ها مراسم امسال را بزرگترین تظاهرات ضدامریکایی در ایران توصیف کرده‌اند.
کد خبر: ۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳ - 04November 2013

بازتاب مراسم باشکوه 13 آبان در رسانه‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، برگزاری راهپیمایی ضدامریکایی در کشورمان با بازتابهای مختلفی از سوی رسانههای خارجی همراه شده است و برخی از آنها با اشاره به تاریخچه و همچنین شعارهای اصلی این راهپیمایی، مراسم امسال را بزرگترین تظاهرات ضدامریکایی در ایران توصیف کردهاند که در ادامه به آنها پرداخته میشود.

فاکس نیوز: بزرگترین تظاهرات ضد امریکایی در تهران برگزار شد

دهها هزار نفر از مردم تهران با شرکت در تظاهرات ضدامریکایی بزرگترین راهپیماییهای اخیر را رقم زدند. این خبرگزاری امریکایی مینویسد هر چند این مراسم هر ساله برگزار میشود، ولی تجمع روز دوشنبه مقابل سفارت سابق امریکایی بزرگترین تظاهرات سالهای اخیر بود و شعارهایی چون "مرگ بر امریکا" نیز در محور این تجمع قرار داشت.

ترند: تظاهرات ضد امریکایی در ایران برگزار شد

مردم ایران به خصوص دانشجویان در راهپیمایی "روز ملی مقاومت علیه استکبار جهانی" شرکت کردند.
این خبرگزاری مینویسد مردم ایران همانند سالهای گذشته با برگزاری راهپیمایی در روز 13 آبان، به مناسبت سالروز اشغال سفارت امریکا در تهران، تظاهرات ضد امریکایی خود را با سردادن شعارهای ضدامریکایی برگزار کردند.

رویترز: تندروهای ایران در تظاهرات مقابل سفارت سابق امریکا شرکت کردند

این خبرگزاری با اشاره به برگزاری تظاهرات ضد امریکایی مردم ایران و به خصوص تجمع مردم تهران در مقابل لانه جاسوسی تلاش کرده است این مراسم را تنها به یکی از گروههای سیاسی داخل ایران نسبت داده و آن را رفتاری در مخالف با سیاست خارجی دولت جدید کشورمان نشان دهد.

رویترز همچنین به شعارهای ضد امریکایی مردم تهران و نمادها و شعارهای این مراسم در لانه جاسوسی نیز اشاره کرده است و در ادامه گزارش خود از این مراسم باشکوه به بیان تاریخچه برگزاری چنین مراسمی پرداخت و به اشغال سفارت توسط دانشجویان خط امام در 13 آبان سال 1358 اشاره داشته است.

دیلی استار: تظاهرات ضدامریکایی از سوی تندروهای ایران برگزار شد

دهها هزاران تن از مردم تهران با تجمع در مقابل سفارت سابق امریکا راهپیمایی ضد امریکایی را همانند سالهای گذشته برگزار کردند. این خبرگزرای لبنانی همانند برخی دیگر از رسانههای غربگرا تظاهرات ضدامریکایی امروز مردم ایران را تنها به تندروهای ایرانی نسبت داد.

این خبرگزاری با بیان این ادعا که دولت جدید ایران در پی کاهش تنش با امریکا است مدعی شده که برگزاری چنین تظاهراتی به دلیل مواضع دولت جدید ایران دارای اهمیت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار