انتشار «سیر نشانه‌های ظهور در تاریخ تشیع»

کتاب سیر نشانه‌های ظهور در تاریخ تشیع از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.
کد خبر: ۵۶۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ - 08December 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب سیر نشانه‌های ظهور در تاریخ تشیع نوشته «سید محمد موسوی عبادی» توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

مهدویت از مؤلفه‌های اصلی در مباحث کلامی شیعه امامیه است؛ بنابراین نشانه‌های ظهور نیز از موضوعات مهم مهدویت به‌شمار می‌رود. این نشانه‌ها اساساً روایات پیشگویانه معصومان (ع) هستند برای آشنایی هرچه بیشتر با مسئله ظهور و شناخت امام زمان در هنگامه ظهور و قیام ایشان. اما در این میان و در طول تاریخ بوده‌اند مدعیان مهدویتی که برای سودجویی به کار‌هایی همچون نشر و ترویج یا جعل روایات دست زده، همچنین تطبیق‌های غلطی برای این جعلیات ارائه داده‌اند و گاهی‌اوقات حادثه‌ای را که شبیه آن در احادیث بیان شده بود، نشانه ظهور دانسته‌اند.  

از آنجایی که مهدویت‌‌پژوهی در طول تاریخ تحولاتی را پشت سر گذاشته است، لذا نویسنده اثر «سید محمد موسوی عبادی» با مطالعه آثار به‌جامانده از گذشته‌های دور تا امروز و باتکیه بر گزارش‌های تاریخی، سیر تطور روایات نشانه‌های ظهور را در منابع روایی متقدم و متأخر شیعه بررسی کرده تا روشن شود رخداد‌های تاریخی‌ای که به‌اشتباه نشانه‌های ظهور فهم شده‌اند، چه ارتباطی با ظهور دارند؟ آیا این حوادث به‌حق علامت ظهور حضرت مهدی (عج) بوده‌اند یا خیر؟ این اثر، منبع مناسبی برای پاسخ به شبهات درباره نشانه‌های ظهور خواهد بود.

سیر نشانه‌های ظهور در تاریخ تشیع خواندنی شد

در بخشی از کتاب می‌خوانید:

از نیمه نخست سده اول هجری، جریان‌های مدّعی مهدویت در مدینه شکل گرفت و در مدت کوتاهی، بسیاری از مناطق جهان اسلام را دربرگرفت. این جریان‌ها را بیشتر سیاست‌گذاران اموی با تحریف احادیث حضرت مهدی (عج) و برخی احادیث درباره ملاحم، برای کسب قدرت به‌وجود آوردند. دلایل و شواهد نشان می‌دهد امویان با وجود انکار اصل مهدویت و مقابله با آن، در مواقع لزوم از آن استفاده ابزاری می‌کردند.

کتاب «سیر نشانه‌های ظهور در تاریخ تشیع» را انتشارات کتاب جمکران به تازگی در ۲۲۸ صفحه و به قیمت ۹۰ هزار تومان وارد بازار کتاب کرده است.  

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار