سعید جلیلی در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان مطرح کرد:

همه‌شهدا مرگ‌برآمریکا می گفتند/ استقلال بدون قطع دست استکبار ممکن نیست

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: ملت ما بت غرب را شکست و ملت‌های اسلامی باید از اسارت بلندگوهای شیطانی بیرون آمده و نشان دهند ملت‌ها می‌توانند پیروزی‌های بزرگ داشته باشند که نمود آن پیروزی در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه است.
کد خبر: ۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲ - 04November 2013

همه‌شهدا مرگ‌برآمریکا می گفتند/ استقلال بدون قطع دست استکبار ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشور در سخنرانی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با اشاره به اینکه در اندیشه و آرمان امام استقلال و آزادی به صورت متعالی مطرح میشد، آبان را ماه 2 رویداد بزرگی انقلابی در کشورمان دانست و گفت: اندیشه امام به قدری متعالی بود که امروز دشمنان نمیتوانند به مقابله با آرمانهای امام برخیزند و به مقابله با اصل اندیشه و آرمان امام روی آورده اند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین هنر امام(ره) بیان درک صحیح از واقعیات به جهانیان بود، افزود: امام اجازه تحریف واقعیات را نداد. هنر و منطق ایشان واقع بینی متکی بر یک اندیشه صحیح بود. شاهد روشن این منطق رویداد امروز و سالروز 13 آبان است.

سعید جلیلی با اشاره به موضوع اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ایران گفت: 34 سال پیش ملت ما سفارت آمریکا را محل جاسوسی و طراحی علیه آرمان های مردم معرفی کرد و امروز بعد از 34 سال آن واقعیتی که امام نشان داد را متحدان آمریکا اعتراف می کنند. اولین و شاید مهمترین واقعیتی که امام به جهان نشان داد این است که اگر می خواهیم به استقلال برسیم باید دسیسه مستکبران جهانی را شناسایی کنیم.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به درک تاریخی امام (ره) گفت: ایشان به خوبی بیان کردند که نهضت مشروطه موفق نشد.زیرا هدفش توجه به مستکبرین خارجی نبود و نتیجه آن انحراف تحمیل دیکتاتوری رضاخان شد. 13 آبان نشان داد علاوه بر دیکتاتوری داخل باید به عامل حامی خارجی آن استکبار نیز توجه کرد. امام می دانست استقلال بدون قطع دست استکبار ممکن نیست.

وی با اشاره یه اینکه اگر 13 آبان نبود، انقلاب منحرف می شد، گفت: امام میدانست وقتی حرکتی علیه استکبار صورت می گیرد، اگربه عقبه خارجی آن توجه نکنند موفق نخواهد بود. مثل نهضت ملی شدن نفت که استکبار آن را تحمیل و دخالت را ادامه داد. تحولات منطقه که در برخی از کشورها فقط به استکبار داخلی توجه داشت موفق نبود چرا که قدرت های خارجی از دریچه دیگری استکبار را بر آنها تحمیل  کردند.

جلیلی افزود: واقعیت دیگری که امام با درک صحیح از سابقه آمریکا بیان کرد این بود که استکبار دشمنی عمیقی با منافع ملت ها دارد. استکبار دشمنی خود با مردم ایران را با حمایت از صدام و تلاش برای براندازی حکومت جمهوری اسلامی نشان داد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امام معتقد بود حقوق بشر آنها حقوقی برای یک عده خاص است و سازمانهایی که درست کردهاند برای منافع خود آنها است. امام راحل شورای امنیت را تنها زمانی که مدافع حقوق مظلومان باشد شورای امنیت میدانست.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: واقعیت دیگری که امام(ره) نشان داد این بود که بسیاری از جوانب قدرت استکبار پوشالی است؛ امام اجازه نمیداد آنها قدرت خود را با اغراق نشان دهند. امام نشان داد دشمن نمیتواند کاری انجام دهد و ما میتوانیم موفقیت بیشتری داشته باشیم.
 
در این رابطه وی خاطرنشان کرد: یکی از نشریات امریکایی تصریح کرده همه روسای جمهور امریکا با امام موافق بودهاند که «امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند».
 
سخنران ویژه مراسم امروز همچنین گفت: امام فرمود این تبلیغ آسیبناپذیری غرب واقعیت ندارد و ملت ما بت غرب را شکست و ملتهای اسلامی باید از اسارت بلندگوهای شیطانی بیرون آمده و نشان دهند ملتها میتوانند پیروزیهای بزرگ داشته باشند که نمود آن پیروزی در جنگهای 33 روزه و 22 روزه نشان داده شد.
 
جلیلی افزود: واقعیت دیگری که امام نشان داد این بود که ما میتوانیم موفق باشیم، اما شرط رسیدن به موفقیت و پیروزی بزرگ وحدت و انسجام است. دشمنان از هم حمایت میکنند و اگر ما حمایت از یکدیگر نداشته باشیم دشمن چشم طمع خواهد داشت؛ لذا ملت باید هم صدا باشد.
 
جلیلی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در همین سه دهه دشمنی امریکا با ملت ما، آنها اهدافی راهبردی را تعقیب کردهاند: هدف نخست آنها تغییر رفتارهای هویت بخش انقلاب ایران و تهی کردن ظرفیت انقلابی ایران در منطقه بوده است. این امر در همه اسناد راهبردی امریکا مشاهده میشود و در این اسناد مسئله محوری تهدید ایران معرفی میشود و ایران تهدید به حمله میشود که علت آن دشمنی منطق فرعونی است. آنها نگران هستند با ظهور انقلاب مدل غرب برچیده شود.
 
این عضو شورای عالی امنیت ملی در مورد اندیشههای امام خمینی (ره) گفت: امام رویارویی با استکبار را جنگ حق علیه باطل و نزاع کنونی را نزاع دو اندیشه میدانست که بی منطق بودن آنها را بیان میکند؛ بدین نحو که جسارت آنها علیه ما نشان از بی منطق بودن آنها هم دارد. امام مشکل را از آنها میدانست که بی منطق هستند.
 
جلیلی افزود: ایران پیشرفتهای زیادی داشته و طبیعی است دشمن آنچه دارد را علیه ما بسیج کند. این پیشرفتها آنها را از ملت ما عصبانی میکند و این همان چیزی است که شهید بزرگوار بهشتی فرمود "بمیرید از این عصبانیتی که از ملت ما دارید".
 
وی در رابطه با شعار مرگ بر امریکا خاطرنشان کرد: "مرگ بر امریکا" مرگ بر خود بزرگبینی استکبار و یک نماد است؛ این مرگ علیه ملت امریکا نیست، بلکه علیه یک درصدی است که مدافع مناسبات ظالمانه بر جهان است؛ لذا همه شهدا و فرزندان این ملت همانند شهدایی از جمله همتها و باکریها شعار مرگ بر امریکا را سر میدادند و آن را نماد استقلال طلبی یک ملت تبدیل کردند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان بخش دیگری از اندیشههای امام(ره) در این رابطه پرداخت و بیان داشت: واقعیت دیگری که امام برای مردم ما و جهان مطرح کرد این بود که آنچه امروز استکبار دنبال میکند تزویر هم دارد و فقط زور نیست. تزویر و تحقیر ملتها هم هست. آنها با تحقیر ملتها میخواهند این ملتها را پیرو خود کنند. امام فریب و تزویر در رفتار آنها را نشان داد.
 
جلیلی در بخش پایانی سخنان خود گفت: با توجه به این اندیشههای امام(ره) ملتها میتوانند انشاءالله هر روز موفقتر باشند و به گفته امام(ره) ما خدا را داریم و با اتکا به رحمت و قدرت خدا پیش میرویم تا برای همیشه چشم طمع دشمنان و مستکبران به کشور کور شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار