رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور:

ره‌آورد وحدت حوزه و دانشگاه تحقق مرجعیت علمی ایران است

سردار «رحیمی» گفت: فناوری که خواستگاه آن فلسفه غرب باشد ما را به تمدن نوین اسلامی و مرجعیت علمی نمی‌رساند؛ بر همین اساس وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند محتوایی را تولید کند که متعلق به خود ما باشد و بر اساس آن حرکت کنیم.
کد خبر: ۵۵۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 22November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی رحیمی» رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور امروز (سه‌شنبه) در همایش جهادگران علم و فناوری خراسان رضوی که در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) مشهد اظهار داشت: اولویت نخست سازمان عرصه علم و فناوری است و برای رسیدن به مرجعیت علمی باید در عرصه‌های مختلف بویژه دانش‌بنیان فعالیت خود را تقویت کنیم.

وی افزود: باید علمی که خواستگاه آن اساس و مبانی ایرانی و اسلامی داشته باشد را تولید کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ادامه داد: فناوری که خواستگاه آن فلسفه غرب باشد ما را به تمدن نوین اسلامی و مرجعیت علمی نمی‌رساند. وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند محتوایی را تولید کند که متعلق به خود ما باشد و بر اساس آن حرکت کنیم.

رحیمی با بیان اینکه دشمن به دنبال جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: آنان در مقالات خود در سال ۲۰۰۵ نوشتند که ایران به دنبال مرجعیت علمی در جهان است و راه مقابله با این پیشرفت به راه‌انداختن اغتشاش در مراکز دانشگاهی و علمی این کشور است. تشدید تحریم‌ها از دیگر مواردی است که در آن سال برای مقابله با پیشرفت‌های علمی ایران بر آن تأکید شده بود.

مردمی‌سازی فناوری

مسعود میرزایی شهرابی رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) نیز در این همایش گفت: مردمی‌سازی فناوری از جمله رویکردهایی است که در استان خراسان رضوی دنبال می‌شود.

وی افزود: فناوری ذوب قلیایی و برخی کودهای شیمبایی از جمله مواردی است که نیاز امروز کشور است و شرکت‌های فناور، می‌توانند وارد شوند.

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: امروز بین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان و دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید که در قالب آن بسیج از پایان‌نامه‌ها، طرح‌ها و اختراعات دانشجویان و تجاری‌سازی آن‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار