معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت مطرح کرد؛

«عدم توجه به جلو» علت ۴۰ درصد از تصادفات در تهران

سرهنگ همه‌خانی گفت: نزدیک به ۳۹ درصد تصادفات شهر تهران به عدم توجه به جلو مرتبط می‌شود که استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با دیگر سرنشینان و در آغوش گرفتن اطفال از آیتم‌های مشخص این دلیل اصلی تصادفات است.
کد خبر: ۵۵۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ - 20November 2022

«عدم توجه به جلو» علت ۴۰ درصد از تصادفات در تهرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «علی همه خانی» معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص عمده‌ترین دلایل تصادفات پایتخت اظهار داشت: تحقیقات پلیس نشان می‌دهد نزدیک به ۳۹ درصد تصادفات شهر تهران به عدم توجه به جلو مرتبط می‌شود که استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با دیگر سرنشینان و در آغوش گرفتن اطفال از آیتم‌های مشخص این دلیل اصلی تصادفات است.

سرهنگ همه خانی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورت استفاده از تلفن همراه شش برابر و در صورت پیامک زدن ۲۴ برابر تمرکز راننده بر هم زده که می‌تواند عامل تصادف باشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عدم رعایت حق تقدم ۱۵ درصد، تغییر مسیر ناگهانی ۱۴ درصد، حرکت در خلاف جهت شش درصد و سایر موارد از جمله عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، عدم رعایت فاصله طولی، دنده عقب، عبور از محل ممنوع و ...۲۶ درصد عامل تصادفات شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: عدم استفاده از تلفن همراه می‌تواند بخش عمده‌ای از تمرکز راننده را حین رانندگی درگیر خود سازد یکی از عوامل اصلی تصادفات امروز است و طبیعاً خستگی و خواب آلودگی در ساعات ابتدایی روز و شامگاهان می‌تواند در تمرکز رانندگان نقش مهمی داشته باشد؛ لذا توصیه می‌کنیم رانندگان محترم با در نظر گرفتن مجموع موارد فوق با تمرکز و توجه کامل رانندگی کنند و از رانندگی در لحظات خستگی و خواب آلودگی جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار