محقق و نویسنده دفاع مقدس عنوان کرد؛

تا زمانی که دشمنی آمریکا ادامه یابد شعار "مرگ برآمریکا" پا برجا خواهد بود

محمد باقر نیکخواه گفت: با گذشت سه دهه شاهد هستیم نه تنها سفارت خانه آمریکا در ایران جاسوس خانه بود بلکه الان در سطح جهان افشا شده که در کشورهای دوست و هم پیمان آمریکا هم سفارت خانه های این کشور تبدیل به جاسوس خانه شده‌اند.
کد خبر: ۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶ - 04November 2013

تا زمانی که دشمنی آمریکا ادامه یابد شعار

محمد باقر نیکخواه بهرامی محقق و نویسنده دفاع مقدس و کارشناس سلاحهای کشتار جمعی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت یوم الله 13 آبان که به عنوان فراز مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود، اظهار داشت: دانشجویان مسلمان که معروف به پیرو خط امام شدند در پی دسیسه، توطئه و فعالیتهای ضد انقلابی آمریکا و حمایت از جریان و گروهک های مخالف، اعم از مارکسیستی و ضد انقلاب تصمیم گرفتند به این توطئه ها پایان بدهند.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی بزرگترین پاسخی بود به چند دهه دخالت های آمریکا در سرنوشت مردم ایران و پس از انقلاب فعالیت های تخریبی و ضد انقلابی که این فعالیت ها با تسخیر لانه جاسوسی به صورت مستقیم در داخل ایران پایان یافت، این انقلاب آنچنان اهمیت داشت که حضرت امام خمینی(ره) با دید وسیع و سیاست های کلان خود که در منطقه و جهان داشتند این حادثه بزرگ را به عنوان انقلاب دوم نامیدند.

وی خاطر نشان کرد: این حرکت در تقویت روحیه انقلابیون و مردم ایران بسیار تاثیر گذار بود.اسنادی بر حقانیت ایران در افشای توطئه ها و دخالت های آمریکا در ایران وجود داشت که با آمریکایی ها در خلال محاصره لانه جاسوسی و ورود دانشجویان به داخل ساختمان ها توانستند با ریختن در در دستگاه های خورد کن به صورت رشته در آوردند و آن اسناد را محو کنند.

محمد باقر نیکخواه ادامه داد: با صبر و حوصله دانشجویان رشته رشته های اسناد را کنار هم گذاشته و بازخوانی کردند و این مدارک را در قالب کتاب چاپ و نشان دادند که آمریکا به طور مستقیم در این سفارت چگونه بر مقدرات ایران حاکم شده و دخالت می کرد لذا در سطح جهان این جنایت و دخالت ها افشا شد و بیش از 100 کتاب هم در این رابطه چاپ شد.

وی تصریح کرد: با گذشت سه دهه شاهد هستیم نه تنها سفارت خانه آمریکا در ایران جاسوس خانه بود بلکه الان در سطح جهان افشا شده که در کشورهای دوست و هم پیمان آمریکا هم سفارت خانه های این کشور تبدیل به جاسوس خانه شدهاند. این نشان می دهد که جاسوسی شیوه و سبک آمریکایی هاست و آنها به دلیل روحیه استکباری خود را برتر از همه می دانند.

محمد باقر نیکخواه پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به شعارتاریخی "مرگ بر آمریکا" ملت ایران گفت: شعار مرگ بر آمریکا را ابتدا خود مردم ایران رایج کردند و تا زمانی که این دشمنی ادامه پیدا کند "مرگ برآمریکا" پا برجا خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم اگر عملا ببینند که آمریکا دست از دشمنی کشیده است و در سطح جهان بر علیه منافع و مردم ایران اقدامات عملی انجام ندهد شاید آن زمان مردم ما تجدید نظر کنند.

این نویسنده در پایان گفت: مردم ایران دارای بصیرت هستند و راه را از غیر راه تشخیص می دهند و مجموعه مردم ایران مانند انقلاب و جنگ تحمیلی به درستی تشخیص می دهند که چه موقعی باید در صحنه باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار