سردار جلالی:

جاسوسی های اخیر امریکا در اروپا پرده از چهره کثیف این کشور برداشته است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: آمریکایی ها به لحاظ خوی استکباری که دارند به دنبال تسلط بر تمام منابع دنیا بوده و با انقلاب اسلامی به دلیل مواضع استکبار ستیزانه مخالفت می کنند
کد خبر: ۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷ - 03November 2013

جاسوسی های اخیر امریکا در اروپا پرده از چهره کثیف این کشور برداشته است

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان، اظهار داشت: یکی از اتفاقات بسیار مهمی که در این روز به وقوع  پیوست تسخیر لانه جاسوسی بود که امام خمینی (ره) آن را به عنوان انقلاب دوم نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: این موضوع را می توان نوعی پرده برداری از چهره کثیف آمریکایی ها که در قالب روابط دیپلماتیک پنهان کرده بود، دانست. این روزها شاهد هستیم که اروپایی ها گوشه ای از این چهره خبیث را در جاسوسی های گوناگون از رهبران خود در برابر آمریکا دیده اند.

سردار غلامرضا جلالی افزود: آمریکایی ها به لحاظ خوی استکباری که دارند به دنبال تسلط بر تمام منابع دنیا بوده و با انقلاب اسلامی به دلیل مواضع استکبار ستیزانه مخالفت می کنند و نباید بر این گمان باشیم که با یک موضع گیری و تغییر تاکتیک سیاسی این تهدید و دشمنی از ریشه حل خواهد شد که به نظر می رسد این مسئله کمی خوش خیالی باشد.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر در خصوص مسائل هسته ای، تصریح کرد: مذاکره را بخشی از مبارزه می دانیم و بایستی کاملا هوشمندانه به این مسئله توجه کنیم و "با نگاه مبارزه به مذاکره برویم نه به عنوان مصالحه و از دست دادند".

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: در مبارزه باید منافع ملی حفظ و نقاط قرمز و اساسی در آن مشخص شود و با تلاش بسیار برای کسب امتیازات بیشتر از دشمن بکوشیم. تردیدی در این مسئله نیست که آمریکا دشمن ایران است و مذاکره با دشمن بخشی از سیاست ماست.

سردار جلالی تاکید کرد: مذاکره می تواند به عنوان بحثی جدی و یک نوع دفاع دنبال شود و باید به منافع حیاتی خود توجه داشته باشیم که چه موضوعاتی برای ما مهم است.

وی با اشاره به مسئله سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت در منطقه، ادامه داد: می توان در درگیری های سوریه تشخیص داد که ورود جمهوری اسلامی چگونه مواضع غرب را تغییر داد. در این خصوص وزیر امور خارجه اعلام کرده است: "این قدرت ایران و حزب الله است که ما نتوانستیم با سوریه مقابله کنیم"؛ اذعان به این مسئله از سوی مقامات امریکایی بخشی از توسعه دامنه دار اقتدار  کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در 13 آبان ثابت کردیم آمریکایی ها در طول تاریخ، همیشه منافع کشور خود را بر منافع دیگران ترجیح داده اند.

وی با اشاره به هوشیاری جوانان در برهه کنونی از زمان، ادامه داد: جوانان باید توجه خود را برای شناخت دشمن متمرکز کنند و تهدید نرم در این زمینه بسیار با اهمیت بوده که امام راحل و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

سردار جلالی در پایان گفت: جوانان باید صلابت، شور و انگیزه انقلابی خود را حفظ کنند. جوانان موتور محرکه این مملکت هستند و آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی از جوانان می خواهد آرمان خواهی و انقلابی گری است که این موضوع برای حفظ و نشاط انقلاب بسیار ضروری است. امیدواریم جوانان کشور ایران در این جنگ نرم که از هرگونه اقدامی برای منحرف کردن جوانان در آن دریغ نمی شود، مسیر درست را از غلط تشخیص دهند و در مسیر صحیح اسلامی قدم بگذارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار