جنگ جانشینی محمود عباس در سکوت

یک منبع فلسطینی فاش کرد که نبرد بر سر جانشینی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در سکوت در جریان است.
کد خبر: ۵۵۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ - 13November 2022

جنگ جانشینی محمود عباس در سکوت در جریان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، همزمان با هجدهمین سالروز مرگ (ترور) یاسر عرفات رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین، مجموعی از اسناد مرتبط فاش شده است.

روزنامه العربی الجدید چاپ لندن در گزارشی نوشت، یک پرونده کامل شامل صد‌ها صفحه سند در خصوص ترور یاسر عرفات درز داده شده و روشن نیست چه کسی از این کار سود می‌برد چرا که اتهام قتل عرفات همچنان علیه برخی اعضای جنبش فتح تکرار می‌شود.

العربی الجدید در ضمن این خبر، گزارش کرد که همزمان با این ماجرا، نبرد بر سر جانشینی محمود عباس رئیس تشکلات نیز در جریان است.

العربی الجدید نوشت، منابع سیاسی افشای یک پرونده کامل شامل صد‌ها صفحه سند و گزارش را در چارچوب تصفیه حساب سران جنبش فتح در قالب نبرد بر سر جانشینی محمود عباس می‌دانند که در سکوت در جریان است و همزمان کرانه باختری شاهد تجاوز روزافزون اسرائیلی‌هاست که از ابتدای سال جاری (میلادی) ۱۴۴ شهید و هزاران مجروح و اسیر بر جا گذاشته و روند هتک حرمت مسجد الاقصی نیز رو به افزایش و شهرکسازی و یهودی سازی نیز با قدرت ادامه دارد.

ناصر القدوه از سران جنبش فتح و خواهرزاده عرفات به العربی الجدید گفت، «شک ندارم که موضوع درز این اطلاعات، الان بخشی از نبرد داخلی [در جنبش فتح برای ریاست به جانشینی محمود عباس]است تا بخشی از پرونده ترور عرفات. موضع من از ابتدا مشخص بوده و هست و تغییر نکرده و آن، این است که مسئولیت کامل ترور یاسر عرفات بر عهده اشغالگران اسرائیلی است و هر حرف دیگری، تلاش برای پوشاندن این حقیقت است».

محمود عباس معروف به ابومازن، دومین رئیس تشکلات خودگردان فلسطین است که از ۱۵ ژانویه ۲۰۰۵ این منصب را در اختیار گرفت. دوره ریاست او ژانویه ۲۰۰۹ به پایان رسیده، اما به دلیل برگزار نشدن انتخابات فلسطین، هنوز در منصب خود باقی مانده. او ریاست سازمان آزادی‌بخش فلسطین را نیز بر عهده دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار