سردار نقدی:

حل مشکلات کشور با نگاه به درون یک تکلیف است/ از مبارزه با استکبار دست نخواهیم کشید

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اظهار داشت: آنهایی‌که دل به امام راحل بستند و آرمان ولایت را به تمام معنای کلمه درک کردند و همه وجود خود را در این مسیر قرار دادند.
کد خبر: ۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸ - 03November 2013

حل مشکلات کشور با نگاه به درون یک تکلیف است/ از مبارزه با استکبار دست نخواهیم کشید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نخستین یادواره شهدای مهندسین صنعتی که بعداز ظهر امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است و برای حاکمیت خداوند در روی زمین شکل گرفت.

وی در ادامه گفت: نه تنها آنهاییکه دل به امام راحل بستند و آرمان ولایت را به تمام معنای کلمه درک کردند و همه وجود خود را در این مسیر قرار دادند، بلکه افرادی که به میثاق ملی و سند اصلی کشورمان یعنی قانون اساسی اعتقاد دارند، به صراحتهای این قانون باید توجه کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: صراحت قانون اساسی در دشمنی آمریکا با ملت ایران، ایمان این نظام و پایهریزی بر اساس نفی ستمگری، استعمار، استثمار، سلطه اجانب و مبارزه آزادیبخش برای حاکمیت اسلام و دفاع از محرومین در تمام عالم و کمک به مستضعفین در هر جای دنیا است.

نقدی با بیان اینکه نفی مبارزه با آمریکا نفی قانون اساسی ما است، بیان داشت: پایینترین حد همبستگی ملت ما پایبندی به همین قانون اساسی است و کسی نباید از این پایینتر عدول کند، اما آنهایی که حسینی و علوی هستند مسیری را فراتر از آنچه در حد یک میثاق ملی است، انتخاب کردند و تکلیفشان واضح است.

وی با طرح این پرسش که آیا سختیها و مشکلات باید ما را از میدان به در کند و تسلیم قدرت مسلط مادی و زورگویی روزگار کند یا حتی به قیمت جان از شرافت و کرامت خود پاسداری کرد، ادامه داد: در مرام اباعبدالله و اسلام ناب محمدی (ص) این تکلیف بسیار روشن است. ملت ما عموما همین را انتخاب کردهاند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ملت ما برده شکم نیست که به واسطه تحریم و سختگیریهای ظالمانه خودش را تسلیم یاغی و طاغی زمانه کند و به ظلم تن دهد. بهترین سند و گواه این حقیقت شهدا هستند؛ شهدایی که هر یک از دیگری پرفروغتر راه را پیش روی ما روشن میکنند.

نقدی با اشاره به شهید امیر مهرداد گفت: این شهید بزرگوار که امروز به یاد او اینجا هستیم آیا در مقابل ظلم پهلوی تسلیم شد؟ خیر؛ او یک مبارز و مجاهد بود و در دورهای که ساواک از کوچکترین مخالفت گذشت نمیکرد، به میدان آمد و به خاطر مبارزاتش دستگیر شد.

وی افزود: این شهید مقابل گروهکها ایستاد و زمانی که آمریکای شکست خورده از این ملت توطئه و کودتاها تحریم را به ملت ما تحمیل کرد، این شهید با گذشت از اولویتهای شخصی خود و گرفتن واحد کمتر برای کار تحقیقات میدانی حرکت کرد تا بتواند راههایی را پیدا کند که بتوان تحریم را دور زد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وقتی دشمن تجاوز نظامی را علیه ما به کار گرفت و صدام را به جنگ ما فرستاد، در آن میدان نیز شهید مهرداد توجیه نتراشید و تحلیل شخصی نکرد که من فرد نخبهای هستم و باید درس بخوانم. او تکلیف روزش را به درستی تشخیص داد و به میدان آمد و ایستاد تا به درجه بالا و بیبدیلی رسید.

نقدی با بیان اینکه شهدا حجت را بر ما تمام کردند، گفت: امروز با هر مانعی مواجه میشویم، بهترین گزینه و انتخاب راه شهدا است. چرا که آنها برگزیدگان خداوند هستند و هوشمندترین انسانهای سر راه هستند که جان خود را در مقابل پاداشی بیپایان و جاودان تقدیم کردند و با خدا معامله کردند.

وی اظهار داشت: امروز شهدا به ما میآموزند که اگر دشمن مشکلاتی را به ما تحمیل کرد، بهترین گزینه و راه ایستادگی است. همچنین در سخنان مقام معظم رهبری مکررا این عبارت یعنی ایستادن روی پای خود تاکید شده است. لذا استحکام ذات داخلی نظام و قدرت درونزا و همچنین حل مشکلات کشور با نگاه به درون و نه نگاه به بیرون تکلیف امروز ما است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفتهای کشور در سالهای اخیر گفت: در روزگار گذشته زیرساختها و آزمایشگاههای دانشگاهها مناسب نبود، اما امروز زیرساخت های عظیم تحقیقاتی کشور از لحاظ منابع انسانی و تجهیزات پیش روی ما قرار دارد و این مسیر را شهدای ما برای ما باز کردند. لذا هیچ عذر و بهانهای برای غفلت از ظرفیتهای درونی نیست و مشکلاتی که امروز دشمنان ما بوجود آوردند بسیار بسیار سادهتر از مشکلاتی است که در دهه اول انقلاب شهدا با آن روبرو بودند.

سردار نقدی تاکید کرد: خبرهایی که این روزها از عراق و افغانستان میشنویم، در روزهای انقلاب در تهران اتفاق میافتاد و در تهران انفجارهای زیادی داشتیم و روزی 40 نفر در این افنجارها به شهادت میرسیدند. از طرف دیگر در روزگار گذشته توطئههای رنگارنگ و کودتاهای مکرر و حتی نفوذ در ریاست جمهوری را شاهد بودیم. ضمن اینکه تعداد دانشجویان نیز 170 هزار نفر بود، اما امروز این تعداد به 4 میلیون دانشجو و دهها هزار استاد رسیده است. بنابراین چه عذر و بهانهای داریم که حرف از سازش و تسلیم بزنیم؟

وی ادامه داد: برخی کار را به جایی رساندند که از مردم میخواهند علیه استکبار شعار ندهند، این به خاطر چیست؟ ما زیر شیمیایی و بمباران شعار مبارزه با استکبار را اعلام کردیم؛ آن زمان یک پنجم غذایی که امروز میخوردیم و 10 درصد رفاهی را که امروز داریم را نداشتیم. حالا اینجا کنار بیاییم؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مگر ما با رژیم بعثی مذاکره و تمام مسائل مرزی را حل نکردیم؟ ما تا روز آخری که صدام کشته شد مرگ بر صدام را ترک نکردیم و رئیسجمهور ما حاضر نشد با رئیسجمهور آنها مذاکره کند؛ ملت ایران زمانی که مسئولان برای خرید تسلیحات از شوروی مذاکره میکردند، مرگ بر شوری گفت و مقابل تجاوزات شوروی ایستاد و همزمان مرگ بر دو ابرقدرت را سر داد.

سردار نقدی با بیان اینکه اصل نظام جمهوری اسلامی، مبارزه با استعمار و استکبار و ظلم و ستم است، تاکید کرد: ملت ما از این مرام دست نخواهد کشید و سازمان بسیج مهندسین نیز راه را برای گروهها باز کند چرا که رسالت سنگینی برعهده دارد.

وی با اشاره به نقش سازمان بسیج مهندسین گفت: در کشور ما نباید صنایع وابسته به بیگانه باشند و بی ارتباط با دانشگاه عمرشان تمام شود. از ارکان استحکام ساخت دائمی نظام این است که ظرفیتهای علمی را پای کار آوریم و پایاننامهها و تحقیقات بیخاصیت که به سوالات دشمنان پاسخ میدهند، نداشته باشیم و به جای پاسخ به سوال دشمنان به نیاز بازار و صنعت خود پاسخ دهیم و این ادامه راه شهید مهرداد و شهدا و سازمان بسیج مهندسین صنعتی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تاکید کرد: باید قدرشناس مادران فداکار شهدا باشیم و نباید در رسانهها حرفها و تحلیلهایی گفته شود که دل مادران، پدران و فرزندانی که یتیم چشم به دنیا گشودند و بدون حضور پدر بزرگ شدند، بشکند. البته یقین دارم که این ملت خیلی فعالتر از این است که با این امواج رسانهای سازشکارانه و خط گرفته از غرب و شرق تسلیم شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار