نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

دولت در اجرای تبصره ۱۸ و تسهیلات اشتغال موفق است

فرهنگی با بیان اینکه شرایطی که برای دولت به وجود آمد مانع شد که بتواند اعتبارات تبصره ۱۸ را کاملا تامین کند، گفت: علیرغم همه مشکلات دولت در زمینه اجرای این تبصره بود.
کد خبر: ۵۵۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷ - 11November 2022

دولت در اجرای تبصره ۱۸ و تسهیلات اشتغال موفق است

به گزارش گروه سایر رسانه‌‌های دفاع‌پرس، محمدحسین فرهنگی عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد مصارف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: این تبصره مربوط به تسهیلات اشتغالزایی در کشور است که به صورت گسترده پیش‌بینی شده بود و تکالیفی را بر عهده دولت گذاشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان داشت: در سال گذشته برای این تبصره بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود، اما گزارشی که وجود دارد حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان از این رقم جذب شده است و در سال جاری هم ارقامی برای اشتغالزایی پیش‌بینی شده که بانک‌ها و دستگاه‌های ذیربط ضوابط دست و پاگیری برای پرداخت این تسهیلات گذاشته‌اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس بیان داشت: امروز در مجلس این موضوع مطرح شد که ضوابط مزاحم و اضافی در زمینه پرداخت تسهیلات حذف شود و اگر این موضوع نهایی شد آنچه که در بودجه آمده است لازم اجراست نه آنچه در ضوابط و مقررات داخلی بانک‌ها وجود دارد.

فرهنگی افزود: هدف دولت و مجلس در قانون بودجه این است که تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال فراهم شود و تامین مالی برای کسانی که جویای شغل هستند هموارتر شود.

وی با اشاره به مصارف تبصره ۱۸ قانون بودجه یادآور شد: دولت قبل در این زمینه ریالی پرداخت نکرد و عملکرد این تبصره در حد صفر بود.

نماینده مردم تبریز با اشاره به سخنان رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد تبصره ۱۸ گفت: دولت موفق شد که مبلغ ۱۹ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات را در بخش قابل توجهی از معیشت و نیاز‌های مردم هزینه کند.

وی افزود: شرایطی که برای دولت به وجود آمد مانع شد که بتواند اعتبارات تبصره ۱۸ را کاملا تامین کند، اما در زمینه اجرای این تبصره موفق بود، عملکرد دولت روحانی در زمینه اجرای این تبصره صفر بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار