مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

«هنر» بهترین ابزار برای تبیین رویدادهای مهم انقلاب و دفاع مقدس است

سرهنگ «حبیبی» با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ابزار هنر برای تبیین رویدادهای مهم گفت: با استفاده از ابزار «هنر» می‌توان بسیاری از رویدادها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را به زیبایی تبیین کرد و به نسل‌ آینده انتقال داد.
کد خبر: ۵۵۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ - 08November 2022

«هنر» بهترین ابزار برای تبیین رویدادهای مهم انقلاب و دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در آیین اختتامیه دهمین جشنواره شعر پایداری و ششمین جشنواره هنری فانوس دفاع مقدس در رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه نظم و امنیت و شهدای سلامت اظهار داشت: با استفاده از ابزار هنر می‌توان بسیاری از رویداد‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را به زیبایی تبیین کرد و به نسل‌های آینده انتقال داد.

وی با اشاره به دستاورد‌های متعدد دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ملت عزیز ایران در طول هشت سال دفاع مقدس عزت‌مند شد و این عزت، تثبیت اقتدار کشور در عرصه ملی و بین‌المللی را به دنبال داشت.

حبیبی افزود: البته هدف دشمن فروپاشی انقلاب اسلامی بود، اما رهنمود‌های پیامبرگونه امام راحل و نقش بی‌بدیل مردم، نیرو‌های مسلح آن روز و بسیج مردمی ثابت کرد که می‌توان در سایه اتحاد و وحدت، واژه نهراسیدن در برابر ابرقدرت‌ها را به اثبات رساند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه هشت هزار شهید والامقام از اقشار مختلف گیلان در آن سال‌ها به سمت استان‌های جنوب و غرب کشور رفتند و مقابل دشمن ایستادند خاطرنشان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد ۲۰ درصد جمعیت فعال آن روز در استان مستقیماً در عرصه دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند و بیش از صد هزار رزمنده آموزش‌دیده در صحنه‌های دفاع مقدس حاضر شدند.

وی با اذعان به اینکه کمک‌های هزار و ۵۱۳ کامیونی گیلان در دوران دفاع مقدس هنوز بر سر زبان‌هاست تاکید کرد: دفاع مقدس موجب ارتقاء عرصه ادب و هنر انقلاب شد تا جایی‌که امروز فیلم‌های حوزه دفاع مقدس پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی است.

حبیبی با بیان اینکه تا سال ۹۱ حدود ۳.۵ درصد کتاب‌های چاپ شده در کشور مربوط به معارف حوزه دفاع مقدس بود که امروز به ۱۳.۵ درصد رسیده است، متذکر شد: نهاد‌ها و دستگاه‌های متعددی در این حوزه نقش‌آفرین بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به هنرمندانی که این روز‌ها با دشمن و استکبار هم‌صدا شدند ابراز داشت: برخی افراد که به برکت نظام مقدس اسلامی و با سرمایه‌های این نظام شهرت پیدا کردند متاسفانه این روز‌ها با دشمن هم‌صدا شدند و معتقدم ما خیلی‌ها را بزرگ کردیم، اما نتوانستیم خوب آن‌ها را کنترل کنیم البته بسیاری از هنرمندان، شاعران و نویسندگان دلداده نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر لزوم خلق آثار انقلابی توسط هنرمندان انقلابی گفت: در این راستا، اداره‌کل حفظ آثار دست تمامی هنرمندان، فرهیختگان و اساتید را در حوزه‌های مختلف می‌فشارد و از آثار و تولیدات هنری ارزشمند حمایت کامل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها