مشاور استاندار گیلان در امور ایثارگران:

نامگذاری اماکن و ساختمان‌های دستگاه‌های اجرایی به نام شهدا در دستور کار قرار می‌گیرد

«حق‌بین» با اشاره به لزوم اجرای بند‌های بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در حوزه ایثارگران گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت نامگذاری اماکن و ساختمان‌ها و واحد‌های وابسته به نام شهدا با اولویت شهدای همان دستگاه در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ - 06November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمدرضا حق‌بین» مشاور استاندار گیلان در امور ایثارگران در اولین جلسه شورای مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان، با اشاره به برپایی نشست‌های دوره‌ای مشاوران مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان طبق دستورالعمل دبیرخانه شورای وزرا در حوزه ایثار و شهادت، اظهار داشت: امیدواریم تداوم این نشست‌ها برای ایثارگران راهگشا باشد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای بند‌های بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در حوزه ایثارگران که مهر امسال ابلاغ شده است، تصریح کرد: در این بخشنامه شرح وظایف پست مشاور مدیرکل در امور ایثارگران مشخص شده و انتظار می‌رود مسئولان ایثارگران در دستگاه‌ها پیگیر این ابلاغیه باشند.

مشاور استاندار گیلان در امور ایثارگران پیگیری و هماهنگی لازم جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، جشنواره‌ها، یادواره‌ها، حمایت از طرح‌ها و پایان نامه‌های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت از جمله ماموریت‌های مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت نامگذاری اماکن و ساختمان‌ها و واحد‌های وابسته به نام شهدا با اولویت شهدای همان دستگاه نیز در دستور کار قرار گیرد.

حق‌بین همچنین خواستار هماهنگی و نظام‌مند شدن دیدار‌های مستمر مسئولان در قالب «طرح سپاس» با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شد و بیان کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی ایثارگران دستگاه‌های اجرای و پیگیری اجرای آرای صادره و بررسی عملکرد مدیران اجرایی در نحوه اجرای قوانین و مقررات در حوزه ایثارگران نیز جزو مهمترین برنامه‌هاست.

وی از مشاوران امور ایثارگران خواست اقدام به تهیه و ارسال گزارشات دستگاه‌ها در این حوزه کنند و تاکید کرد: دستگاه‌ها پیگیر جدی امور و درخواست‌های ایثارگران باشند و موضوعات تخصصی به بنیاد شهید ارجاع داده شود.

مشاور استاندار گیلان در امور ایثارگران با بیان اینکه ارتقای جایگاه ایثارگران در دستگاه‌ها از دیگر اقدامات است، متذکر شد: مسائل و مشکلات ایثارگران در داخل همان دستگاه پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار