استاندار مازندران:

باید اهمیت فرزندآوری برای جامعه تبیین شود

«حسینی‌پور» گفت: باید اهمیت فرزندآوری و مشوق‌های حمایتی دولت از زوجین در بحث فرزندآوری برای جامعه تبیین و تشریح شود.
کد خبر: ۵۵۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ - 02November 2022

باید اهمیت فرزندآوری برای جامعه هدف تبیین شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در نشست کارگروه جوانی جمعیت استان با بیان اینکه در حوزه جمعیت همگان باید به نقطه‌ای برسیم که احساس خطر کنیم، اظهار داشت: باید با نگاه علمی منطبق بر استاندار‌های جهانی سیاست‌های جمعیت تدوین و اجرایی شود.

حسینی‌پور افزود: علل و عوامل کاهش جمعیت دیده، تبیین و مرتفع شود تا شاهد افزایش جمعیت در استان باشیم.

استاندار مازندران خواستار تشکیل کارگروه ویژه اطلاع رسانی جوانی جمعیت شد و گفت: باید اهمیت فرزندآوری و مشوق‌های حمایتی دولت از زوجین در بحث فرزندآوری برای جامعه هدف تبیین و تشریح شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه رکن اصلی فعالیت‌های حوزه جمعیت باید فرهنگی باشد، ادامه داد: جامعه همپای دنیا در حال توسعه است و با وجود فضای مجازی با مشکلات متعددی مواجهیم، باید با فرهنگ سازی زمینه فرزندآوری زوجین فراهم شود.

وی خواستار تسریع و تسهیل روند دریافت تسهیلات برای زوجین متقاضی وام ازدواج شد و با بیان اینکه فرمانداران استان برای کسب توفیق در حوزه جوانی جمعیت باید جهادی ورود کنند، بیان کرد: بحث جمعیت در تمامی شهرستان‌ها اولویت اول است. ستاد‌های شهرستانی باید فعال شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه حتما باید از امکانات ملی برای رهایی از بحران جمعیت در استان بهره گرفته شود، افزود: مسکن نیز مشکل پیش روی زوجین برای فرزندآوری است که مولفه ذهنی مردم شده و باید این معضل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه با توجه به تهدید جمعیت استان باید در حوزه تامین مسکن زوجین اقدامات مطلوبی رقم زده شود، گفت: باید در بخش مسکن سرمایه گذاری شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه متن جامعه باید از روند اقدامات دستگاه‌ها در راستای حمایت از فرزندآوری مطلع باشند، اظهار داشت: موضوع جمعیت برای استان مازندران حیاتی است همه دستگاه‌ها باید بر اساس وظایف محوله در میدان عمل باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار