نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین:

انتخابات «کنست» به انتخاب شریک صلح منجر نخواهد شد

محمد اشتیه با بیان اینکه دوران تبلیغات انتخابات کنست با شهرک سازی و کشتار و محاصره بیشتر ملت فلسطین همراه بود، گفت: این انتخابات به انتخاب شریک صلح منجر نمی‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳ - 31October 2022

محمد اشتیه: انتخابات «کنست» به انتخاب شریک صلح منجر نخواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که انتخابات پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی که قرار است فردا (سه‌شنبه) برگزار شود، منجر به انتخاب نخست وزیر نخواهد شد که شریک صلح باشد.

وی که در ابتدای جلسه کابینه در رام‌الله سخن می‌گفت، در ادامه از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت سیاسی، قانونی و اخلاقی خود را در قبال ملت تحت اشغال فلسطین به عهده بگیرد و نخست وزیر آینده رژیم صهیونیستی را مجاب به اتمام اشغالگری و پایبندی به راه حل تشکیل دو قلمرو مستقل کند.

اشتیه تصریح کرد: اسرائیل در حالی فردا انتخابات کنست را برگزار می‌کند که دوران تبلیغات انتخاباتی را با کشتار، شهرک سازی و محاصره بیشتر علیه ملت فلسطین به پایان رساند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: اسرائیل که به دروغ ادعا می‌کند تنهاترین دموکراسی در خاورمیانه است، برگزاری انتخابات را برای خود مجاز می‌داند، ولی ملت فلسطین را از حقشان برای برگزاری انتخابات محروم و از برگزاری آن در قدس جلوگیری می‌کند که اقدامی خلاف توافقات است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا به فلسطینی‌ها اجازه دهد به حق خود در برگزاری انتخابات دست یابند.

وی ادامه داد: ملت فلسطین در نابلس، قدس، الخلیل، جنین و غزه با وحشیانه‌ترین حملات، کشتار، بازداشت و محاصره رژیم اشغالگر مواجه است که در مقابل چشم جهانیان صورت می‌گیرد، ولی در قبال این جنایات سکوت می‌کنند. زمان آن فرا رسیده است که این جهان دارای معیار‌های دوگانه از خواب غفلت برخیزد و مسئولیت‌های خود را در قبال ملت فلسطین به عهده بگیرد.

اشتیه با اشاره به اینکه روز چهارشنبه هفته جاری صد و پنجمین سالگرد صدور اعلامیه شوم بالفور است، گفت: انگلیس با این اعلامیه سرزمین فلسطین را که هیچ مالکیتی بر آن نداشت، به اسرائیل که در آن هیچ حقی نداشت، بخشید. ما همچنان پیامد‌های سیاسی، مادی، انسانی و جغرافیایی این اعلامیه شوم را تحمل می‌کنیم.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان، درباره نشست سران اتحادیه عرب که قرار است این هفته در الجزایر برگزار شود، گفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این اجلاس شرکت می‌کند و امیدوار است که این اجلاس به نتایج با ضمانت اجرایی درباره مسائل اصلی امت به ویژه فلسطین دست یابد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار