روایتی از رشادت فرمانده‌ای که صدام به او لقب «عقرب زرد» داد

در شهر همدان شاید کمتر کسی باشد که نام «علی چیت‌سازیان» به گوشش نخورده باشد. وی فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر انصارالحسین (ع) بود و آنقدر به زبان عربی مسلط بود که در دل دشمن نفوذ می‌کرد. اصلاً محال بود شناسایی برود و دست خالی بازگردد.
کد خبر: ۵۵۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ - 31October 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در شهر همدان شاید کمتر کسی باشد که نام «علی چیت‌سازیان» به گوشش نخورده باشد. وی فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر انصارالحسین (ع) بود و آنقدر به زبان عربی مسلط بود که در دل دشمن نفوذ می‌کرد. اصلاً محال بود شناسایی برود و دست خالی بازگردد.

عقرب زردی که صدام حسین از او می‌ترسید

سردار شهید مدافع حرم «حسین همدانی» درباره او چنین می‌گوید:

در یکی از جلسات، فرمانده قرارگاه نجف پرسید: جوان ریش خرمایی چه کسی است؟

یکی از فرماندهان گفت: مسئول اطلاعات و عملیات، وی اعجوبه‌ای در کار اطلاعات است.

وقتی از علی چیت‌سازیان خواستند گزارش آخر را بدهد، مقابل نقشه ایستاد و انگشت روی جاده زرباطیه به بدره گذاشت و گفت که فرمانده تیپ عراقی چه زمانی می‌آید و چه زمانی می‌رود، حتی اینکه تا کجا او را با سواری و بقیه مسیر را از کجا تا خط با جیپ و نفربر فرماندهی می‌آورند.

فرمانده قرارگاه اصلاً باورش نمی‌شد که علی و نیروهایش ظرف یک ماه، خطوط سه و چهار عراق را هم شناسایی کرده باشند! برای همین چیز‌ها بود که صدام به او لقب «عقرب زرد» داده بود.

عقرب زردی که صدام حسین از او می‌ترسید

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید «علی چیت‌سازیان» روز بیستم آذر سال ۱۳۴۱ در همدان به دنیا آمد. او در عملیات مسلم بن عقیل با اینکه بیش از ۱۷ سال سن نداشت، ۱۴۰ نفر از نیرو‌های بعثی را که به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامتش را به اثبات رساند.

۱۸ سال بیشتر نداشت که مربی استاد آموزش‌های نظامی تاکتیک رزمی، اسلحه شناسی، اطلاعات و عملیات شد. نبوغ و خلاقیت بی‌مثال او را سردار علی شادمانی کشف کرد.

شهید چیت‌سازیان سال ۱۳۶۲ تنها ۱۹ سال داشت که به فرماندهی اطلاعات و عملیات لشکر انصارالحسین (ع) رسید. سرانجام این سردار سپاه اسلام روز چهارم آذر سال ۱۳۶۶ حین انجام یک ماموریت گشت شناسایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار این شهید در بهشت باغ همدان در قطعه ۹۹، ردیف ۲۴، شماره هشت قرار دارد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار